KU: Skriftlig eksamen på computer?

Hej!

Har hørt at de skriftlige eksamener på ku fra og med sommeren foregår på computeren. Jeg er blot i tvivl om det gælder alle semestre eller blot for 1. semester. Er der nogen der ved noget om det?

Det er meningen at det skal gælde samtlige eksamener.

Helt fint, at eksaminer fremover skal foregå på PC - har selv arbejdet på MDB, og jeg går ud fra, at det er den herfra udgående løsning, der skal anvendes - og den er rigtig god, synes jeg.

Problemet er blot at der ikke er kommet noget som helst information om det, det har så vidt jeg husker blot stået på eksamenstilmedingen - og det er det, så der er faktisk ikke rigtig nogle, der ved noget, og der er en del usikkerhed blandt folk over, hvad det egentlig går ud på…

Så, hvis nogen kunne komme med lidt mere info - såvel praktisk, som teknisk, så ville det være nice.

  • Mikkel

Ad omveje kender jeg dem, som står for den tekniske opsætning, og det jeg har set/hørt er at der bliver tale om “tynde klienter” (for ikke-nørder: En lille boks som kobler sig op til en central server i stedet for en PC som har sin “egen” windows m.m.) - På den måde kan man centralt styre præcis hvad den enkelte maskine kan og ikke kan. Maskinerne får også en slags tegnebræt i form af en lille “klemme” man kan sætte på en A4 blok. Når man så tegner på blokken med en speciel pen, registreres tegningen på computeren. Det ser supersmart ud.

Det var vistnok meningen at der skulle have været nogle prøveopstillinger, men jeg hørte i krogene at de var blevet udsat - Jeg tror lige teknikken og arbejdsfordelingen lige skal være helt på plads. Det er Juridisk Fakultet som er tovholder på teknikken, i samarbejde med SUND og vistnok KVL, så vidt jeg husker.

[color=red]Edit: [/color] Jeg fandt lige den smule information jeg har set fra officiel hold i en gammel email:

[quote]Computer til alle skriftlige eksamener fra 1. maj 2007
Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet har sammen med Det Juridiske Fakultet og Det Samfundsvidenskabelige Fakultet indgået aftale om at der stilles computere til rådighed for alle eksaminander til de skriftlige eksamener efter 1. maj 2007. Alle skriftlige eksamener vil derfor fra denne dato som udgangspunkt skulle foregå på Peter Bangsvej 36, 2000 Frederiksberg.

Dette vil der komme mere information om i løbet af foråret, så hold øje med din mail og diverse nyhedsbreve.[/quote]

Hmmm… det betyder at alt det som folkene på EDB-studiesalen har lavet er smidt i vasken, det var da trist, det var en OK løsning…

  • Mikkel

Jeg kender slet ikke til MDB’s løsning - Hvad bestod den i? Der er sikkert sket det sædvanlige at de forskellige fakulteter hver især har haft initiativer i gang, og ét af dem skal jo så vinde når man opdager at man laver dobbeltarbejde…

I øvrigt ved jeg jo ikke om det er endeligt besluttet hvilken løsning som skal bruges…

Men det kunne da være meget rart, hvis de fik taget sig sammen og lavet de der prøveopstillinger INDEN eksamen. Så man ikke sidder og nørkler med det for første gang inde til sin eksamen…

I har ret i, at det er lidt småt med information om hvordan det kommer til at fungere med computere til eksamen. Det gamle studienævn vedtog det endeligt lidt inden jul, men har så vidt jeg er orienteret ikke gjort det store på informationsfronten endnu. Der er det første ordinære studienævnsmøde i det nye studienævn på tirsdag, og her vil vi forsøge at få afklaret hvem sagen ligger hos lige nu, og få de pågældende til at informere så snart de praktiske forhold er på plads.

Bærbar PC med Windows plus digital pen, server på hjul , og en makro i Word.

Se evt her:
http://www.mdb.ku.dk/mdb_new/mdb/pceksamen/Generel_vejledning.htm
og her:
http://www.mdb.ku.dk/mdb_new/mdb/pceksamen/Vejledning_til_Digital_Pen.htm

  • Mikkel

Der er desværre lidt dårlig nyt i denne sag. Eksamenskontoret oplyser at der grundet teknisk/praktiske årsager først vil være PC til eksamen fra vinteren 07/08 - projektet er således udskudt et halvt år. De vil snart informere nærmere om hvordan og hvorfor dette er sket. Det lader til at vi må tage endnu en omgang med gennemslagspapiret :frowning: .

… også hellere det end en halvfærdig løsning.

  • Mikkel