KU odonter skifter til SDU med

Sagen er den, at jeg altid har troet drømmen var at blive tandlæge, men lærte hurtigt efter et par semestre, at jeg egentlig nok var landet i det forkerte felt - for i virkeligheden var min faglige interesse klart størst indenfor det medicinske felt.
Jeg er odont på KU på 5. sem, og har fået tilbudt plads på SDU med fra 1. feb 16. Jeg har taget imod tilbuddet efter megen tvivl, men ønsker inderligt at læse på KU, da jeg efter et par år nu føler at dette er det rette studiested for mig. Er der nogle, der har erfaring med overflytning fra SDU til KU medicin i løbet af bacheloren eller kan det først ske EFTER bacheloren er fuldført?

Hej SK94

Så vidt jeg ved kan du først skifte efter bacheloren da de bacheloren på SDU er opbygget på en anden måde i forhold til KU. Læser selv medicin på KU. Da jeg skulle søge ind overvejede jeg nemlig også at søge SDU i håb om at kunne blive overflyttet til KU men fik at vide af studieservice at det var umuligt. Kom så heldigvis ind på KU så det var ikke aktuelt.

VI havde desuden en på vores hold som gerne ville flytte fra KU til SDU og hun endte med at måtte starte forfra på bacheloren, hvilket hun så gjorde…

Desuden skal du huske at hvis du skal flytte efter bacheloren skal du tage en prøve for at kunne tage kandidaten på KU.