Kollegieværelser står tomme

Dr.dk skriver http://www.dr.dk/nyheder/indland/articl … eID=206864:

[quote]Efterspørgslen på kollegieværelser og ungdomsboliger er historisk lav. For første gang melder København og Århus om ledige boliger, selv om der normalt er størst efterspørgsel om efteråret.

I Århus står fx tre boliger klar til indflytning - utænkeligt for bare et år siden, skriver Jyllands-Posten.

Forretningsfører for Kollegiekontoret i Århus, Else Hjernøe, forklarer det med, at stadig flere forældre nu køber en bolig til deres børn.

Hos ejendomsmæglerkæden home bekræfter kommunikationschef Preben Merrild Angelo billedet: Hver andet boligkøb i dag er et forældrekøb. [/quote]

Tja, det lyder da for godt til at være sandt…

Det er da vildt fedt må man da sige.
Også at boligproblemet efterhånden (måske) er ved at løsne llidt op, og at det rent faktisk er muligt at få en bolig.
Man kan jo bare håbe udviklingen fortsætter et par år endnu… Rent egoistisk!

Skal måske lige tilføjes til historien at det ikke lige er de mest eftertragtede boliger, mange af dem i brabrand, over 5km væk fra uni midt i ghettoområderne

Men det viser jo også at boligmanglen har udviklet sig fra at være et reelt problem for mange tilflyttere til kun at være et luksusproblem om at bo centralt… Det er jo heller ikk rimeligt at forvente at kunne bo midt i f.eks. København eller Århus lige når man flytter til byen…

Da jeg i sin tid startede i Odense fik jeg i løbet af 7 dage anvist et kollegieværelse. Det lå 4 km fra centrum af Odense og 8 km fra Uni, men jeg havde noget at bo i - og jeg endte med at bo der i mere end 2 år :smiley: inden jeg søgte et tætter på byen.

Dette er en af fordelene, men starter ude perifært og efter et stykke tid kan man søge på de andre kollegier (jeg mener det er efter 6 mdr).

Så fortvivl ikke hvis I får et på papiret skod kollegie - i har i det mindste tag over hovedet. :smiley:

tja jeg rejser idag 2x2 timer frem og tilbage med hhv. cykel tog og bus, og vil dog hellere gøre dette end at flytte til fx skjoldhøjkollegiet som står ledigt pt, det er vel et spørgsmål om prioriteringer