Kollegier i Odense?

Hej:-)

Da jeg starter på medicin i Odense til feb. er jeg ret interesseret i at høre hvilke kollegier der anbefales??

Har luret lidt på siden herinde og på kollegiernes hjemmeside, men kan ikke helt se hvor lang tid man egentlig skal vente??

Er der nogen derude der ved noget:-)

På forhånd tak

Jeg vil anbefale HC Ørsted, det ligger dejligt centralt, jeg kan komme på uni på under 10min og til Winsløws parken(OUH) på 15min, og både min cykel samt undertegnede er temmeligt tunge. Der bor også mange andre medicinere på HCØ, så med lidt held bor man på køkken med en ældre studmed og kan få lidt hjælp/gamle noter, det har reddet min bagdel ved et par eksaminer :oops:
Man kan også sagtens gå i byen på/fra kollegiet, der er 10min til byen på cykel og egen bar/forsamlingshus.

Med hensyn til hvornår du skal søge/ventetid; jeg søgte en uge eller to efter jeg havde søgt ind(kvote1, så ca 1/7) og fik et værelse fra 15/9. Min ældre mediciner, der startede i febuar 05, søgte engang i efteråret og fik et værelse fra 15/2 og så et fra 15/1. Du kan sige nej til de første to tilbud og stadig være på ventelisten, så jeg ville nok søge i starten af oktober eller slutningen af september.

Godaften.

Benyt http://www.studiebolig-odense.dk/ til at finde kollegier i Odense.
Jeg søgte selv i juli månede, men skrev at jeg først kunne flytte ind til januar. Jeg har ikke fået tilbud endnu - og har endda søgt på lidt dyrere kollegier/ungdomsboliger.

Vi ses til februar. :wink:

jeg bor på Carl Nielsens kollegiet - mest fordi jeg var lidt sløv med at søge og 14 dage inden studiestart ikke havde fundet noget at bo i - så jeg tog bare det der blev ledigt - men det ligger langt væk fra alt… - til gengæld kan man jo når man først er kommet ind i en boligforening (i dette tilfælde kollegieboligselskabet) komme foran i køen så det bliver nemmere at komme ind på de bedre kollegier!
/R

hvis du kan undgå det så lad være med Rasmus rask kollegiet… Det ligger godt uden for byen, og er (ifølge mine bekendte der har boet der) et kedeligt kollegie. Har derimod ikke høre negative ting om de fleste andre :slight_smile:

Held og lykke

Vilka kollegier skulle ni, som studerer i Odense, anbefale mig att söge?

(Jag skal också starta min uddannelse den 1:a feb)

Hvilken boligselskab skal man gå me i hvis man vil bo på HC Örstedskollegiet? spiler det nogen roll hvilket boligselskab man vaelger?

Jeg mener alle kollegieboliger i Odense er samlet under Kollegieboligselskabet.

http://www.kollegieboligselskabet.dk/dk/

Vilket kollegie ligger närmast skolan? Ligger skolan i Odense S, eller Odense Sø? kan man bo på Campus? :stuck_out_tongue:

Så vidt jeg husker ligger Campus i Odense M (5230).
Og nej man kan ikke bo direkte på campus (med mindre man slår telt op på græsplænen), men HCØ ligger ikke langt fra!

Er det nödvendigt att gå med i boligselskab?

Alle kollegierne drives af boligselskaber så, hvis du vil bo på kollegie, så er det nødvendigt. Men så vidt jeg ved, koster det ikke noget at blive opnoteret på http://www.studiebolig-odense.dk og det koster heller ikke noget når man har fået en bolig. Eller rettere; jeg mindes ikke at have betalt noget.

@ frold: Opnoteringen til kollegierne i Odense foregår via studiebolig-odense.dk, kollegieboligselskabet står bare for en del kollegier, men langt fra alle(f.ex. ikke byens næststørste, HC Ørsteds Kollegiet, der hører under kristiansdal boligforening).
Man kan ikke blive skrevet op til et værelse hos de enkelte selskaber, man SKAL igennem studiebolig-odense.dk.

Jeg har været skrevet op hos studieboligodense i snart 5 måneder og har endnu ikke fået et tilbud. Jeg ringede og spurgte hvordan det kunne være da jeg søger mindst 30-40 forskellige steder. Det viser sig at for at komme øverst på ventelisten skal man søge “alle afdelinger”. Dvs. at selvom man har været skrevet på i 5 måneder til en bolig vil en ny søgende der søger “alt” komme foran i køen. Så hvis man er desperat efter at finde noget hurtigt er man tilsyneladende nødt til at søge over hele linjen. Rimelig skod, da der er god mulighed for at ende et GODT stykke uden for byen… Men jaja når man først har fundet et eller andet kan man jo søge igen… Det vigtigste er vel at finde et eller andet. Går man på http://www.studiebolig-odense.dk og søge alle afdelinger skulle det gå rimelig stærkt med at finde noget…

Det finder jeg lidt underligt, jeg søgte kun HCØ og fik et værelse inden for 1½måned. Det var selvfølgelig også i sommerferien, hvor der er stor udskiftning. Men hvis du har været skrevet op til så meget i 5 måneder(også over ferien?), så er det meget mærkeligt, der må være sket en fejl som de ikke vil indrømme.

Jeg var indtil for en måned siden kun skrevet op til to-værelses lejligheder i centrum, M og SØ (var dog stadig ca. 30 forskellige steder) Da alle disse var rimelig attraktive fik jeg ingen tilbud. For en måned siden skrev jeg mig op til alle afdelinger og nu har jeg i dag får tilbudt en 1-værelses i SØ i noget der hedder “soluret”. Er der nogen der kender noget til disse ungdomsboliger. Ligger umiddelbart rimelig langt udenfor alting, men er tilgengæld dejlig billigt. Skal senest svare i morgen så ville være rart hvis der var nogen der kunne dele deres erfaringer:)

Mvh.

Jeg har godt nok aldrig været derude, og jeg kender ikke nogen der har været der. Men jeg har kigget på kortet, og det eneste det er nogenlunde tæt på er uni, jeg har en kammerat der bor på tornbjerg kollegiet(liste 37 på kortet over odense SØ på studiebolig-odense.dk) og han har ca 15min til uni på cykel og mindst 30min til WP, og jeg vil tro at man kan lægge mindst 5min oveni fra soluret.
Det vil selvfølgelig være muligt at gå i byen, men det er en længere cykeltur af nogle stier, som man ikke har lyst til i en brandert.

Hvis du har is i maven, venter du og prøver at få noget tættere på/i mellem uni og OUH. På den anden side, hvis du kommer langvejs fra, så er soluret måske bedre end ingenting, og du kommer nok foran i køen hos OAB der har soluret, hvis du vil flytte til en anden af deres afdelinger, sådan er det ihvertfald med kristiansdal der har HCØ. Hvis det også er tilfældet her, så har OAB vist noget ret fedt i vindegade og i nørregade.

UPDATE:
Læste lige beskrivelsen på http://www.soluret.dk “Arkitekturen er en udforfring for beboerne.” jeg forstår altså ikke, hvordan det skal få folk til at flytte til…

Kan heller ikke helt forstå den nævnte kommentar om at arkitekturen skulle være en udfordring… Så vidt jeg kan se er de enkelte lejligheder rimelig simple og ligetil. Hvori udfordringen lægger skal jeg ikke kunne sige… Foregår undervisningen ofte i WP eller er det primært på uni?

[quote=“Tmdemo”:1krtcgqv]Kan heller ikke helt forstå den nævnte kommentar om at arkitekturen skulle være en udfordring… Så vidt jeg kan se er de enkelte lejligheder rimelig simple og ligetil. Hvori udfordringen lægger skal jeg ikke kunne sige… Foregår undervisningen ofte i WP eller er det primært på uni?[/quote]Det meste af undervisningen foregår på Uni det første år.

/Stride

Hej Tmdemo,
Jeg kan se du har skrevet at du har haft ringet til studiebolig odense hvis jeg har forstået d rigtigt? Jeg vil bare høre hvor du fandt et tlf-nr, for det eneste jeg kunne finde på hjemmesiden var en email-adresse? :roll:
Jeg har nemlig også nogle spørgsmål at stille dem ang. bolig…

Mvh,
Lilje :slight_smile:

Hej Lilje

Jeg ringede til en af de enkelte boligforeninger. Tror nok det var http://www.oab.dk og de fortalte mig så hvordan det hang sammen. De var søde til at hjælpe. Ellers prøv at kontakte fyns almennyttige boligselskab. Det er vist dem der har hovedansvaret. Var i hvert fald dem der sendte mig mine loginoplysninger da jeg havde smidt dem væk:)