Købe bøger ingen studiestart, eller vente?

Hey,

Efter at have vadet rundt i et beslutningsvacum i ca. 4 år har jeg nu endelig besluttet mig for gøre, hvad jeg altid har haft lyst til, nemlig at søge ind på medicinstudiet (SDU) til september. :smiley:

… og så tænker jeg om det er muligt allerede nu at anskaffe mig nogle af de bøger, som man undervises i på SDU? Skiftes disse regelmæssigt ud, eller der faste gengangere?

Jeg læser mange tråde herinde på studmed.dk, og synes f.eks., at jeg ofte støder på udtalelser om, at The Cell, bare er “Gude-Bogen”!? Det lader til at alle medicinstuderende har en kopi stående i reolen derhjemme…?

Jeg har læst herinde, at det egentlig anbefales at man venter med at købe bøger til studiestart så man er sikker på, at man anskaffer de bøger som der forelæses/undervises i, men jeg tror jeg vil have fordel af, at snuse lidt til sproget, niveauet og terminologien for ligesom at omstille min hjerne til skolebænken igen… :wink:

Mit råd er at vente,…

og btw The cell bruges IKKE i Odense, men derfor kan man jó godt læse efter den…

Jeg ville også vente, hvis jeg var dig. Men hvis du vil læse noget, så ville jeg kaste mig over kemien og genopfriske den. Det er den første eksamen du møder på SDU (molekylær biomedicin A). Den indeholder både kemi og biokemi.

Og nej, The Cell bliver ikke brugt i Odense. Vi bruger en kombination af Geneser, Devlin og Ellen Holm-Nielsens kompendier (det gjorde vi ihvertfald for 2½ år siden).

OK, tak for svar. Nogle forslag til kemi-bøger?

Lån Mygind kemi 1, 2 og 3 på dit lokale bibliotek…

Jeg brugte kemi 2000 serien… hvis du ikke kan få fat i de andre…

Hejsa

Jeg synes helt klart også at du skal vente, men nogle af lærebøgerne er jo også tilgængelige på biblioteket fx. anatomi, histologi osv. så kig da der:)

Jeg er lige startet på 1. semester i KBH, og havde ikke læst “meget” inden. Dog havde genopfrisket mit “gamle” kemi niveau… Det viste sig at være guld værd!! Kemien er tung på KU, ved ikke hvordan den er på SDU - men læs efter mygind, det er en god ide!!
Men kan også kun råde dig til at lade være med at købe bøger!! Læs og regn kemi, og kig lidt efter noget simpel anatomi/fysiologi… Så skulle du være godt klar!! :smiley:

Godt så. Har til at starte med anskaffet mig Myginds Kemi 1. Den volder ikke de store problemer med forståelsen… Tror jeg med fordel finder mig 2’eren og 3’eren også…

Har også fundet en god anatomi og fysiologibog, som jeg hygger mig med… :lol: