Klinisk biomek eller medicin?

Hej alle

Jeg står i den situation at jeg simpelthen er blevet helt forelsket i både klinisk biomek og medicin uddannelsen. Jeg har 1. prioriteret klinisk biomek og regner med at komme ind.

Jeg tænkte blot at jeg ville høre, om der var nogle kloge hoveder derude, der vidste noget om studieordningen på SDU mht. til de to uddannelser. Jeg har hørt at hvis jeg læser biomek og senere finder ud af jeg hellere vil læse medicin, kan jeg søge alm. optagelse og så få merit for alle biomedicin-spor fagene og derfor næsten ikke læse noget op? Er der hold i disse rygter?

Dette skal ikke forstås som at jeg tager biomek til en vej til medicin, som der har været en del debat om. Det handler om jeg er meget forvirret, næsten sikker på biomek, men gerne vil høre om mine muligheder hvis tvivlen skulle melde sig senere på studiet.

Håber i kan hjælpe en (forhåbentlig) kommende biomek studerende

Hej! Det er også en fed uddannelse, hvis man vil den vej.
Studieordningen er nærmest identisk med undtagelse af biomek- og medicinfagene. På bacheloren følges biomekkere og medicinere ad, men de skilles på kandidaten.
Hvis du kommer ind på medicin på SDU, får du merit for de fælles fag og hos os kom de ind på samme årgang som de gik på før - bare som medicinere i stedet for. Og så skulle de læse de manglende fag op ved siden af.

Mange tak for svar!
Må jeg spørge hvilken årgang du var? :slight_smile:

Jeg kom ind på AU i stedet for og skulle starte forfra indtil jeg fik merit for nogle af fagene.