Klinikplads i Grønland gennem AU, 9. semester

Hej alle,
Jeg er på udkig efter erfaringer fra medicinstuderende, der igennem AU har været afsted til Nuuk/Grønland på 9. semester - især hvis i har været afsted på 2. rotation i efterårssemestret (altså i november/december).
Jeg har selv overvejet at søge om en klinikplads i Grønland, men nu, hvor fristen for ansøgningen nærmer sig, bliver jeg pludseligt i tvivl om det. Har hørt andre studerende sige, at man få en del ansvar under opholdet, hvilket jo også kan være meget positivt, da det kan give en meget stejl læringskurve. Hvordan har i oplevet det? Og så til de helt lavpraktiske ting:
Skal man selv sørge for køb af flybiletter eller organiserer man det i fællesskab med AU eller de andre studerende, som skal afsted?
Hvor mange penge bør man afsætte for at få det meste ud af opholdet?
Hvornår vender man hjem igen, hvis man tager afsted på 2. rotation - er det først efter nytår?

På forhånd tak! :blush:

er der ikke en side et sted hvor der står mere information om det endeligt?
tror jeg stødte på det engang, kiggede dog selv efter den fornydeligt men der kunne jeg ikke lige finde den.
Ps. tror iøvrigt man selv betaler fly og mener jeg læste et sted at det var 8 uger man var afsted ( men ikke hæng mig op det )

Jeg har selv været afsted på ordinært klinikophold i Nuuk gennem AU, dog i foråret.
Jeg var i Sundhedscenteret og vi fik en del ansvar (dog skulle vi altid køre planen for en patient igennem med en læge, før vi igangsatte behandling).
Jeg synes det var et rigtig godt ophold, hvor man også har mulighed for at opleve noget anderledes kulturelt og komme ud og rejse til omkringliggende byer.

Vi studerende på den pågældende rotation aftalte at købe flybilletter sammen på samme dato. Men det er ikke noget man behøver. Du skal selv lægge ud for billetten og så får du billetten refunderet af AU.

Og hvor mange penge du bruger afhænger af hvor meget du vil opleve deroppe. Maden deroppe er generelt dyrere end i Danmark, men der er ofte tilbud, så hvis man holder øje, så kan det blive mindre dyrt.

1 Synes om