Klinik-ophold, 6. sem

Jeg skal i klinik-ophold på bl.a. Vejle sygehus om 2 uger. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der forlanges/forventes på 6. sem., da det er lidt svært på forhånd at gennemskue. Er der nogen der har nogle specielle erfaringer med Vejle Sygehus?

ingenting… bare vær interesseret, og få set så meget som muligt… Du har ikke haft undervisningen endnu, så det er mest noget journal halløj du “kan” - resten skal du bare se som en oplevelse, og sørg for at få lov at øve dig på diverse procedurer (venflon, agas etc.)

Held og lykke

Som Koch skriver er der ikke nogen fast plan for hvad du skal lære på de enkelte afdelinger. Der er alligevel et par ting de enkelte afdelinger stiller krav til. Ved ikke hvordan det er på Vejle, men der hvor jeg var blev det krævet at der i løbet af de 3 uger skulle skrives 10 indlæggelsesjournaler hvoraf mindst en skulle gennemgås med overlægen som en slags eksamen, resten af reservelæger.
Ellers er det generelle råd bare at være opsøgende hele tiden. Jo mere engageret du er jo mere får du ud af din klinik.

Mike