Kittelbog/survivalguide 2.del og turnus. Forslag til Indhold

Hvilke emner synes I (brugerne af Stud.med) at en “survivalguide” kittelbog til intern medicin for Stud.med og Cand. med skal indeholde. f.eks. ofte brugte procedure, EKG, Rtg. af Thorax, Recept skrivning… Hvad savner i?

(survivalguide)

  • en bog fokuseret på de ting vi bruger 95 % af vores tid på som skadestuelæge.
    Jeg savner en god diff diag tabel. - En tabel over det mest anvendte medicin. - gode råd og vejledning- Noget om tolkning af lab svar. Rgt- osv.

En bog jeg kigger på!!!
Er den amerikanske SCUT monkey!!! den ser ud til at være super mht indhold - men 650 sider er for meget…

flytte til studmed debat

quote=“TKvist”:2pq367y9

En bog jeg kigger på!!!
Er den amerikanske SCUT monkey!!! den ser ud til at være super mht indhold - men 650 sider er for meget…[/quote]

Er det denne her
Clinician’s Pocket Reference
http://www.amazon.com/gp/product/083851 … e&n=283155

???

Hvor meget længere kom I med det projekt mibb?

Vi er stadig igang i fuld gang, men der har jo desvære ikke været så mange kommentare til indlægget. Dog skal I der har skrevet have tak. Men jeg kan godt bruge flere ideer. Og vi kigger helt sikkert på de nævnte bøger. Ambitionen er ikke at lave en fuldt dækkende bog, a la medicinsk lommekompendium, men det skal være en bog der dækker alle de mest almindelige behov, og praktiske problemer man står med i hverdagen. Desuden skal det være en bog som er skrevet af yngre læger for yngre læger og medicin studerende. Jeg beklager at jeg ikke kan være mere specifik, men den bliver udgivet kommercielt, og jeg ved at Fadl vist også har noget på vej (og den skulle gerne være bedre :o ) ). Mine intentioner med indlægget er blot at brugerne får mest mulig indflydelse på bogen.

Ja… DR L! det er den før omtalte bog!- men den fås vist i en nyere udgave fra 03- eller måske en endnu nyere… Noget af bogen er vist ikke helt brugbart for os- men den ser sku rimelig optimal ud.

ISBN: 0071402551 på 03 udgaven!