Kemi SDU

Halløj

Har godt nok været herinde et stykke tid - men må bare lige sige - GENIAL side forresten, super :slight_smile:

Nu til emnet:

Jeg skal starte på SDu til februar og vil meget gerne forberede mig lidt. Der er jo kemi på 1 sem. Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan man kan forberede sig. Jeg har B-niveau, og skal ud at rejse fra oktober så jeg kan ikke tage et A-niveau desværre. Burde jeg bare læse bøgerne fra ende til anden eller hvad?

Det er hele bind 1 ikk? Og hvor meget i bind 2, er der nogen der ved det?

Er der nogle kompendier el. lignende “notater” man kunne komme i besiddelse allerede nu??

Kan godt være det lyder lidt stræber-agtigt at starte allerede nu, men vil meget gerne være godt forberedt på kemien, sådan at jeg også har overskud til den anatomi man har på 1 sem. Kender mange der har lavet en brøler der…

Håber nogen vil komme med et godt råd eller to! Taaak…

…og go sommer!

Det bedste råd jeg kan komme med, er at slappe af så meget du overhovedet kan inden du begynder… Der er ikke nogen grund til at bryde hovedet med kemi allerede nu.
Hvis du i forvejen har et B-niveau, er du sådan set godt rustet til den kemi du bliver udsat for.
Du skal nok nå det hele på første semester, der er faktisk ret god tid til det hele.
Hvis du virkelig insisterer på at begynde at læse allerede nu, så kan du finde målbeskrivelserne til faget inde på SDU’s hjemmeside. Hvis du kigger på dem, og læser lidt efter dem går du i hvert tilfælde ikke galt i byen.
Der er både noget fra bind 1 og bind 2…

Jeg håber virkelig du får nydt tiden indtil du skal begynde…

Held og lykke og god sommer 8)

Med hensyn til kompendier, synes jeg helt sikkert du skal vente til du er startet. Kompendierne bliver hele tiden opdateret, og desuden er det meget begrænset hvad der er i kemi…

tak for svaret.

Hvor på sdu’s hjemmeside finder jeg målsætningerne? Kan ikke rigtig finde det, ved du hvad linket hedder???

Har fundet det nu… :slight_smile:

Hej Chloe.
Vær bare opmærksom på at der måske træder en ny studieordning til feb 2005. Dermed bliver der måske ændret på krav til bla kemi.

ja 2006 altså

Træder den ikke først i kraft til september 2006?
Det var hvad Rigmor fortalte mig, og så vidt jeg erindrer også hvad Kyvik sagde til kvote 2-infomødet.
Det skulle have været i gang allerede september i år, men blev udskudt til feb 2006 og så igen til sep 2006, efter hvad jeg har opfattet.
Men igen, det er hvad jeg har opfattet…

øv - træder den ikke i kraft til feb 06???

De siger så meget forskelligt… hvor kan man HELT PRÆCIST finde ud af om den træder i kraft eller ej. Vil vildt gerne vide det… :slight_smile:

Der er desværre ingenting der er helt præcist, når det kommer til sådanne sager. Det bedste svar vil jeg umiddelbart tro du kan få hos Rigmor Jeppesen i studiesekretariatet… Det er i hvert tilfælde min erfaring, at hun ved en masse om alting, ellers har hun nogenlunde styr på, hvor man skal finde ud af det.

Held og lykke… :up:

taaak… :slight_smile: Har skrevet en mail til hende…

Jeg mener altså også at det er til feb. det husker jeg da fra kvote 2 infomødet! :smiley:

Kemi på første semester var, for mit vedkommende, gyseligt. Jeg havde et C-niveau fra et GSK kursus, og efter min mening var det altså ikke godt nok (jeg dumpede :oops: )
Hvis du ikke har nogenlunde styr på regning af opgaver i organisk/uorganisk kemi, så vil jeg anbefale at du kigger på sagerne før semestret går igang.

Der er nok en go ide, det vil jeg gøre… Men hvad er det for nogle opgaver fx?

Jeg har forresten snakket med studiechefen og han siger at de går efter at starte den nye studieorning til februar, men at det ikke er 100 % sikker endnu… Jeg håber!!! :slight_smile:

hvordan kommer den nye studieordning til at indflyde på kemien?? er der nogle der ved det??
hvad skulle de ændre på?