Kemi og biologi på c-niveau - er det nok?

Holes Essentials… Det er bogen på 1. sem. KU.

Ekstra timer i kemi kan købes fra alle lærerne, for 3 år siden kostede det 150 slag i timen…

Men hvis du bare følger med i timerne og regner opgavesæt med din læsemakker, bliver det ikke noget problem.

De 25% - 30% der dumper, gør det kun fordi de ikke har regnet opgaver nok. Kemien kan du sagtens lære i timerne.

Tror det er meget forskelligt, folks indgangsvinkel til kemi afhænger ikke kun af hvor mange timer du har haft det tidligere men også deres indgang til nyt stof generelt.

Personligt er jeg typen der har svært ved fag som fysik og matematik, og det gør mig også lidt handikappet til kemi. Jeg havde det kun på C-niveau i gymnasiet - og selvom man følger godt med i Medicinsk-kemi (kurset før den egentlige biokemi starter) så er det svært at gå fra C til A+ på uger i stedet for år.

Når det er sagt kender jeg også en del som har haft forholdvis let ved det, også enkelte der var på niveau C i forvejen - så når alt kommer til alt er der nok en grund til niveauet er blevet fastsat til C. Det er selvfølgelig meget lettere når man er blevet introduceret for den organiske kemi og lign. tidligere - men det er skam også muligt at komme videre med et C-niveau. Det trods alt ikke medicinsk kemi folk de falder fra i, på AU, men derimod anatomi :slight_smile: