Kemi og biologi på c-niveau - er det nok?

Hej!

Jeg afslutter min matematiske stud. ex. til sommer og er blevet mere og mere sikker på at jeg nok godt kunne tænke mig at læse medicin… Men det er først i år jeg er kommet frem til det og har derfor hverken kemi eller biologi på et højere niveau end c-niveau. Så mit spørgsmål er: Er det nok? ved godt at det i følge adgangskravene er nok… Men det er vel ikke særligt fedt at begynde på et studie og så være bagud fra starten hvis størstedelen af de medstuderende har haft fagene på højniveau…
Derfor vil jeg meget gerne høre hvilke erfaringer i har med det? Håber I gider at hjælpe… på forhånd mange tak!

Jeg er selv sproglig student og har ikke haft de store problemer med at følge med i kemi undervisningen med et C-niveau. Derimod synes jeg at der var mange, som havde kemi på et højere niveau, der kedede sig bravt og til sidst endte med at blive væk fra timerne, fordi der ikke var noget nyt i det for dem.
Biologi synes jeg nu heller ikke at have manglet, men det hænger måske sammen med at jeg før har læst til sygeplejerske #- ved det ikke lige. Jeg kan ikke umiddelbart se hvorfor biologi skulle være en fordel, da stort set alle fag begynder på et niveau hvor alle kan være med.

Tidligere mener jeg at man (i hvert fald i kbh) kunne undgå kemi, hvis man i gym havde kemi A-niv. men de tider er mig bekendt forbi…

Husk at uddannelserne er meget forskellig i de 3 studiebyer, som jeg ser det er det Odense der kan byde på den mest spændende uddannelse:

Medicin i Odense:
http://www.studieguide.sdu.dk/studier/index.php?uid=9

Medicin i Kbh:
http://www.ku.dk/sa/Uddannelserogvejled … edicin.htm

Medin i Århus:
http://www.au.dk/da/sun/umedicin/studhaft.htm

Held og lykke!

Jeg mener ikke du skal være nervøs, for alt kommer til sin tid, især her i Kbh. Det første semester er der både kemi og human biologi fra bunden.