KEMI: B- eller C-niveau?

Hej,

Jeg står og skal til at tage noget GSK-supplering for at opfylde kravene om optagelse på medicin til næste år.

Spørgmålet er så, om jeg burde tage kemi på B-niveau eller “bare” nøjes med et c-niveau?

Spørgmålet går selvfølgelig på, hvor stor en fordel det vil være at kunne lidt ekstra kemi? Med andre ord: Er det den ekstra indsats værd at tage et kemi B-niveau inden start på medicin?

På forhånd tak for jeres svar!!!

mvh
Daniel

Da jeg valgte handelsskolen skulle jeg også på GSK for at få fysik og kemi. Jeg tog begge dele på B-niveau. Det var klart en fordel med B i kemi. Kemien var meget let, da jeg jo lige havde haft det på GSK. Jeg læser i Odense.
Så mit råd er at tage kemi B, da det vil give mere overskud til andre ting, når du starter på medicin. Jeg ved ikke hvordan det er i kbh. og Århus, men i Odense ligger den basale kemi på 1. sem med eksamen i kemi pluds noget biokemi efter 1. sem.

Jeg kan kun give Nørgaard ret… Det er helt klart en fordel at tage kemi på B-niveau. Mener de siger at det niveau man skal op på er lidt mere end A-niveau på gymnasiet, men jeg ved nu ikke om det er mere. Tror det ligger meget deromkring. Derfor er det klart en fordel at komme med B-niveau i forhold til C-niveau!
Held og lykke med studiet :lol:

Jeg vil også foreslå B hvis ikke A niv.

Havde selv A niv. og det er jeg da glad for :smiley:

Hvis du ikke i forvejen har kemi på niveau C, og skal suplere via GSK, kan du “kun” vælge kemi på niveau B, og derefter (hvis du ønsker det) på niveau A. Det er kun på matematisk linie på gymnasiet, at du som obligatorisk fag starter ud med niveau C. Følgende må du ikke hænge mig op på, men så vidt jeg ved er du nødt til at starte med at have faget fysik-kemi på niveau C. Såfremt du i forvejen har haft fagene fysik-kemi, eller naturfag, kan du starte direkte ud med niveau B i kemi.
Undervisningen på uni er tilrettelagt således, at man burde kunne følge med med et niveau C i kemi, hvis ikke det var tilfældet må man formode at man havde højnet adgangskravet fra C til B. Men det er da klart en fordel jo højere niveauer man har med i bagagen. Vh Lamine. :nurse:

Se evt. denne tråd http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=1 … sc&start=0
Har i hvert fald været til god hjælp for mig (som du kan se :wink: )