Kemi A-niveau - En eksamen mindre på medicin?

Hej alle Studmed’er!

Jeg har hørt, at har man A-niveau i kemi (enten fra gymnasiet eller fra suppleringskurser), så har man en eksamen mindre det første år - vidst nok i “Medicinsk kemi”?

Er der nogen med. studerende, der kan bekræfte dette?

Det passer ikke, men du får det lettere det første år. :slight_smile:
Det er fordi du ikke har lært noget om enzym kinitik :slight_smile:
Men glæd dig til mødt med JC, også kalder Jørgen Christoffersen, han er særlig…
Jeg kan varmt anbefale John McMurry, som bog til organisk kemi, den er lysår bedre den den normale, og så kan man bare kopierer de 20 sider vrdr. enzym kinitik…tillykke med optagelsen på studiet.

mvh
svend

Der var også gensynsglæde, da han tonede frem på skærmen i sidste uge i TV2s “fuskerprogram” … så kun udsendelsen fordi JC var i teaseren :slight_smile:

Nu er det jo også fordi den eksamen man skal op til efter 1. sem, er en integreret eksamen i humanbiologi og med. kemi. Og man kan ikke bare pille kemi-delen ud.

Og det var jo et fantastisk program JC var med i.

Kim!

Det er rigtigt, at du ikke har havt noget om enzymkinetik. Det er nu ikke så svært, så hvis du ellers har fulgt med i timerne i gym, så får du nok nogle hyggelige kemitimer. Øvelserne synes jeg dog var lidt mere besværlige end i gymnasiet.

Tillykke med optagelsen!

Hvad så med 4 års kemi-studier på uni? Med snesevis af biokemikurser, molekylærbiologi, medicinalkemi, organisk kemi, bio-modeling, genetik, gensplejsning, alt for meget matematik, fysik og statistik, og masser masser mere kemi - hvilke kurser kan jeg mon få lov til at springe over på medicin (AU)? :bash:

well… det kræver uanset hvad dispensation fra studietnævnet eller anden instans, så jeg ville snakke med de lokale studievejledere i købehavn kaldet “fagligevejledere” …

Ok (læser dog på AU) - har desværre hørt at sundhedsvidenskabeligt studienævn er meget tunge at danse med mht. dispensationer, godkendelser og tilladelser :frowning:

Kunne jeg godt se under din avatar :wink:

Hmmm ikke hvis du skriver en ansøgning i god tid evt. i samarbejde med en studievejl.

Men jeg ved ikke om de skal så langt op, når det er en sag som denne…

Jeg tror det er at no-go da eksamen er integreret.
Jeg har oplevet af en klasse kamarat, ikke kunne få sit humanbiologi samt phykologi godkendt, til trods for at hun var sygeplejeske :slight_smile:
Men prøv, og skriv resultatet…dette skete på KU det kan være at tingene er anderledes. :slight_smile:

Chemgirl!

Gik på semester med en BSc. i biokemi, og han fik kun øvelserne meritoverførte(selv om han selvfølgelig var lysår foran os andre!).

Dette var dog på KU, ved ikke med Århus. Men held og lykke med det.

PS! Siden du har læst kemi i 4 år, gør det vel ikke noget med et ekstra halvt åt, hvor du bare kan sidde og blære dig foran de andre? :slight_smile: Undervisning er næppe oblikatorisk?

Tjah om muligt ville jeg da hellere bruge tiden på at tjene penge på mit fritidsarb. mens de andre sad og havde kemi :smiley: Men nu må vi se om det er lettere at få meritoverført på AU end KU…