Karakterer vs. speciale

Så vidt jeg ved betyder karakterer på studiet ingenting i forhold til muligheder for speciale. Der skulle efter sigende udelukkende blive lagt vægt på ting som forskning m.m. Stemmer det? Er der forskel på introduktionsstillinger og blokstillinger i fohold til karakterer!???

Jeg kan desværre ikke svare på dine spørgsmål, men jeg har lige et tillægsspørgsmål som nok også hører under denne tråd.
Giver ansættelse (feks i introduktionsstillinger og lign.) points til søgning af uddannelsesstillinger indenfor samme speciale??

[quote]Giver ansættelse (feks i introduktionsstillinger og lign.) points til søgning af uddannelsesstillinger indenfor samme speciale??
[/quote]

Nej, det ville jo bare rykke point skalaen op for alle, man skal jo igennem introstillingen. Det ville svare til at give point for afsluttet turnus :slight_smile:

mht. karakterer, så er kigger de på dem på RH, så vidt jeg har fået fortalt.

RH kigger på dem!?? Det kan da vist kun være til introstillingen som jo bliver tildelt decentralt på sygehuset??
RH kan derimod ikke selv bestemme hvem de skal have ind i blokstillingerne - der er det videreuddannelsesrådene der bestemmer og altså ikke decentralt ved hospitalet

Om de kigger på karakterer ved jeg ikke - jeg synes, at det lyder helt forrykt, hvis de gør.

Men til kursusstillinger, der giver det point til ‘medicinsk ekspert’-delen, hvis man har arbejdet indenfor eller udenfor det aktuelle speciale (1 point per 6 mdr. for hver).

  • Mikkel

Til ansættelsen i introstillinger er det IKKE mit indtryk at de kigger på karaktere. Der er ikke nogen der har spurgt efter mit karakteblad - og hvis det var afgørende ville jeg nok ende som arbejdsløs :wink:
Relevant introstilling er ‘adgangsbillet’ til hoveduddannelsen.
Hvad der giver point til hoveduddanelsen er rimeligt specificerer - tjek ViddereUddanelsen i dein region. (Oftest forkortet VUU).

der er en god oversigt på http://www.videreuddannelsen-nord.dk

www.videreuddannelsen-nord.dk

Her kan man se de forskellige kriterier. Vores Kliniske lektor på ålborg sygehus, som i øvrigt sidder i ansættelsesudvalget heroppe siger også, at de ikke kigger på karakterer til hoveduddanelsesforløb, men det kan måske komme på tale til intro-stillinger i fremtiden, alt afhængig af, hvor mange studerende, der er om buddet.

vh
Michael

Hvorfor er det lige, at det er SÅ forrykt, at de ser på karaktererne ? Skal den ihærdige og flittige studerende ikke belønnes for sin flid ? Alternativet og som det foregår idag, åbner op for en masse nepotisme.

Det er mit indtryk at de med de regler der er idag faktisk er meget begrænset med nepotisme, omend systemet ikke nødvendigvis er optimalt.