Kanditat på KU eller SDU?!

,

Hej!! jeg læser på nuværende tidspunkt på SDU, og er snart færdig med min bachelor. Jeg skal snart søge ind på kandidaten. Jeg er oprindeligt fra Kbh og har længe villet skifte over til KU i kanditaten, men nu er jeg simpelthen kommet i rigtig meget tvivl! jeg føler SDU’s opbygning passer mig (især faktummet, at der er mindre klinik i kandidat-delen) samt har jeg fået en masse gode bekendtskaber, som jeg ikke vil miste. Til gengæld har jeg hele min familie og andre bekendtskaber i Kbh. Har virkelig brug for nogle råd ift. hvad pros og cons er ved begge universiteter.

Er der evt. andre som har skiftet fra SDU til Kbh? har i haft let ved at få nye venner og hvad er jeres erfaringer generelt?

Har du læst: https://sund.ku.dk/uddannelse/studieinformation/overflytning/

Fakultetet administrerer overflytning efter en restriktiv praksis. Du kan kun få tilladelse til at blive overflyttet, hvis du opfylder følgende betingelser, og hvis der er ledige pladser på uddannelsen:

Du har tungtvejende personlige grunde, som skal kunne dokumenteres.

Det handler således ikke om lyst, men om behov.

Ikke at det skal afholde dig, men tidligere tråde vidner om en ændret praksis i forhold til for f.eks. 10 år siden…

Så vidt jeg ved så gælder den udmeldining kun ved overflytning under bachelor eller under selve kandidaten. Jeg vil søge ind på kandidaten på KU når jeg afslutter min bachelor. Det kræver en optagelsesprøve - og hvis man består og der er frie studie pladser, så kan man komme ind.

2 Synes om