Kan SDU nå at ændre og forbedre studiet til kom. studerende?

Hej

Jeg har læst forskellige steder at de nye studerende, som har kørt med den nye studieordning i et år nu, generelt er tilfredse med hvordan det kører, men at der også har været visse problemer. F.eks. har der været problemer med niveausætning til eksamener og undervisere, der ikke har været helt sikre på hvor de skal lægge niveauet i deres undervisning.

Mit spørgsmål er så om SDU gør en aktiv indsats for at rette det hele til, sådan at samme fejl ikke sker når de nye studerende starter til september?!
Kan de nå at få ændret og strømlinet ordningen, eller er det først om 3-4 år at vi ser forbedringer?

Jeg er blevet optaget på medicin via kvote 2, men er stadig lidt bekymret for om man bare bliver 2. hold forsøgskaniner, der skal grilles!?!

Mvh Anders

Nu til september vil det være 3. hold der starter på den nye studie ordning, og da SDU modtager evalueringer efter hvert modul af de nuværende 2 hold vil der sagtens kunne ske ændringer. Der er allerede sket ændringer fra det hold jeg startede på til det der startede i januar. Der vil sikkert stadig være nogle små problemer, men hvis du tager i betragtning at underviserne vil have 1 års erfaring med den nye studiordning, og have kørt hvert modul 2 gange vil meget sikkert være rettet.

min erfaring er også at tingene på SDU bliver ændret så snart der er evalueret… sådan har det i hvert fald været i min studietid… men der vil selvfølgelig altid være en indkøringsperiode hvor man vil se tingene an - men derfor kan man jo sagtens ændre i formuleringer af spørgsmål etc… det er mere selve formen man “holder fast ved”…

Mvh Lars

Det lyder som om det fungerer bedre på SDU end i København, hvor der skal være dårlige evalueringer i årtier før tingene måske ændres :wink:

  • Mikkel

Mikkel: Den praksis på KU er vi nogle der arbejder for at ændre :slight_smile: