Kan man tage 2 semestre samtidigt ?!

heysa allersammen :slight_smile:

hmm … lad mig se, jeg er studerende på Panum, på 5 semester … eller … ej pointen er jeg kom til at dumpe 4 semester ( på anatomien :frowning: ), og nu vil jeg tage både 4 semester og 5 semester eksamen samtigt.
alle fraråder det nemlig, og mener at kommer på denne måde at dumpe både 4 og 5 !!! :shock:
er lidt godt igang men synes alligevel det er hårdt og lidt stressende til tider …
hvad synes I ? … kan i give nogle gode råde - bla til hvordan det kan lad sig gøre ? :slight_smile:

takker … :slight_smile:

Så fremt du ikke bryder nogle spærreregler kan du tilmelde dig begge eksaminer. Læs alt hvad du orker og klarer, og revurder så når eksamen nærmer sig - hvis det så synes uoverskueligt kan du jo bare afmelde en af dem… Jeg har også hørt om dem der prioriterer det ene fag mhp at bestå denne eksamen, så går de til eksamen i fag nr.2 og dumper med 03/05 og får nogle uger mere til at læse op frem til reeksamen et par uger senere…

[quote=“Stregoi”:2l2wx0m6]og nu vil jeg tage både 4 semester og 5 semester eksamen samtigt.
[/quote]

Alt kan lade sig gøre, for den der bærer viljen i hjertet - eller sådan noget lignende :wink:

Jo, det kan lade sig gøre - men det er svinehårdt. 4. og 5. semester er for de fleste temmelig hardcore, fordi mange er meget lidt fortrolige med biokemien på 4. og fordi 5. semester er en usammenhængende rodebunke.

Så, giv den endelig gas! mit råd vil være, at følge holdtimerne på et godt hold - shop lidt rundt, til du finder nogle fornuftige undervisere, og drop forelæsningerne, hvis du har hørt dem en gang.

Men, for alt i verden, vær realistisk, når du nærmer dig tidspunktet for afmelding af eksamen.

  • Mikkel

Det er 2 af studiets allerondeste eksaminer. Jeg kender et par stykker der prøvede at tage dem samtidigt, og klarede derfor ikke nogen af dem - men det behøver jo ikke ske for dig.

Men som nævnt ovenfor kan du jo framelde eksamen igen.

jamen … tak for de gode råd. har faktisk lige haft kontakt til en der faktisk godt kunne klare det … så det umideltbart godt lad så gøre så … :slight_smile:

Var det muligt at få en udførlig gennemgang af, hvordan man helt konkret tager eksamener på senere semestre, og hvornår det er mest hensigtsmæssigt?

Sådanne svar værdsættes meget.

Senere end hvad? Det mest hensigtsmæssige er vel det tidspunkt, der står i eksamensbrevet :slight_smile: (er ikke helt sikker på, jeg har forstået, hvad du mener.)

Sofus: Tråden handler om det at tage eksamener, der hører til forskellige semestre, på samme tid.

Det ved jeg godt, men nu spurgte du jo om, hvordan og hvornår man bedst tager eksamener på senere semestre? Uanset om man tager to semestre samtidig må man vel stadig gå til eksamen på den dag, hvor eksamen afholdes (?). Nogle eksamener er mundtlige, andre er skriftlige, det ændrer sig vel ikke af, at man tager to eksamener fra forskellige semestre samtidigt. Hvordan man bedst læser til eksamen er individuelt. Personligt har jeg stor gavn af at regne eksamensopgaver fra tidligere eksamener.