Kan jeg komme ind?

Hej med jer
Jeg vil meget gerne studere medicin, men jeg synes det er svært at vurdere mine chancer efter både hurtigstartsbonus og uddannelsesloft er fjernet, da det jo formentlig vil gøre, at der bliver flere om buddet…?
Bliver der stadig optaget et større antal medicinstuderende i år? (Sidste år blev der jo optaget flere end forrige år)
Er der en stigning i antallet der bliver optaget via kvote 2?
Mit snit er 10,9, og jeg vil helst ind i København, men i sidste ende betyder det ikke det store hvor det bliver…
Hvad siger I?

Hvis dit snit er 10,9 uden hurtigstartbonus har du ikke noget at være bekymret for:)

Heller ikke i København? :slight_smile:

1 Synes om

Det er jo svært at sige hvad snittet ender på i år. Men du kan jo hverken gøre fra eller til.
Det er et flot snit du har fået - tillykke med det :smiley:
Overvej at søge kvote 2 også. Så kan du evt. kvalificere dig der hvis nu kvote 1 snittet bliver for højt :+1:

Dbh.
KmK

2 Synes om

Tak for det :smile:
Du har helt ret. Har endelig besluttet at stoppe på mit studie for at søge ind på medicin i stedet, så nu kan jeg bare næsten ikke vente :laughing:
Ja, jeg vil helt sikkert søge kvote 2 også. Har I nogle gode råd til hvordan jeg kan forberede mig - både til selve prøven, men også det efterfølgende skriftlige interview? Jeg har kigget på eksemplet på prøven på KU’s hjemmeside…

Det er svært at rådgive omkring optagelse på KU da prøven aldrig har kørt før så ingen rigtigt kender til den.
Vil du søge kvote 2 på AU og SDU er historien lidt en anden. Særligt SDU har i en lang årrække kørt med optagelsesprøver til deres kvote 2-optag :wink:

1 Synes om

Klart. Det bliver spændende. Jeg tænker at søge kvote 2 på AU og SDU også :slight_smile:

Fornuftigt :+1:
AU og SDU har samme indledende skriftlige optagelsesprøve. På AU er denne optagelsesprøve adgangsgivende til medicinstudiet, men på SDU er optagelsesprøven adgangsgivende til en ny mundtlig optagelsesprøve som så er adgangsgivende til studiet :wink:
Den skriftlige prøve er en MCQ-test med en række opgaver inden for forskellige felter. Læs evt. mere her.