Kan det betale sig at pendle fra Haderslev-Odense pga. GSK?

Jeg har en matematisk studentereksamen og vil søge via kvote 2 næste år (fik afslag alle 3 steder i år).
Jeg har haft Mat A, Bio A, Fysik B, Idræt B og kemi C.

Jeg overvejer at tage et 1/2 årig GSK suppleringskursus fra kemi C => Kemi B.

Kan det betale sig at pendle mellem Haderslev og Odense 4 dage om ugen i 6 måneder bare for at opgradere fra C til B niveau?

Det er nemlig ikke muligt at tage Kemi B på 1/2 år i Sønderjyllands amt (heller ikke i Ribe Amt eller Vejle Amt ) :x

Mvh

R

Man kan kun læse gsk hvis det fag og dte niveau man vil læse er et adgangskrav til den uddannelse man vil søge… og da det på medicin kun er kemi C, vil du i fald du vælger at læse det nok blive nødt til at lyve lidt og sige at du vil søge ind på en af de uddannelser som kræver kemi B… eller alternativt sige at du først vil søge ind på medicin i 2008. :wink:

Man kan jo bare tage det på VUC i Odense. Så koster det vist 300 kr. og så er de fuldstændigt ligeglade med, om man skal bruge det til noget. Mht om det kan betale sig ved jeg ikke.

Umiddelbart ville nok nok bare læse B-niveauet op selv, og spare pengene og tiden… hvis det var mig der stod i den situation.

Du kan læse kemi B i Esbjerg. Det er en god ide, for så holder du hjernen igang, samtidig mener jeg også at adgangskravet til medicin bliver kemi B fra 2008.

Du kan vel godt ta et-årig opgradering, for selvom du søger kvote 2 næste år, skal du jo bare skrive at du er i gang med at tage kemi B og så sende beviset ind inden d.1/7… dvs. hvis det er muligt for dig på den måde ikke at skulle pendle frem og tilbage…

på sdu gir det faktisk ikke det helt vilde at tage kemien på højere niveau end det er er kravet på c-niveau… eller det kan man læse på deres hjemside… ville faktisk satse på andre aktiviteter af relevans…

http://www.studieguide.sdu.dk/studier/i … =9&id=2169

Kurser på gymnasialt niveau taget på VUC, GSK eller lign. betragter Syddansk Universitet ikke som særligt kvalificerende.

går udfra at dette også gælder kemi, da du allerede opfylder kravet på kemiC…

abdi

Tak for alle svarene.

Jeg har besluttet mig for ikke at læse kemi B, da det som Doq A-Abdi nævnte, ikke er et adgangskrav til næste år, men først fra 2008.

Mvh

R

Hmm, hvordan kan det nu være? Er niveauet på VUC faldet i løbet af de sidste 5-6 år, eller er der noget andet der er gået min næse forbi?