Kalder ALLE medicinstuderende!

Hej

Jeg har lige kigget på noter til 1., 2. og 3. semester på KU primæt, og hold da op hvor er jeg overrasket over, hvor meget man kan blive spurgt om til 3. semester. Mit spørgsmål er så bare:
Hvordan husker man så meget? Jeg har altid troet jeg havde en god hukommelse, men det er jo vanvittigt hvor meget man skal kunne udenad? Hvordan har I lært at huske så mange ting? Stoffet virker dog meget spændende, så kan sagtens forstå man vil lære det!

Tak på forhånd.

1 Synes om

Hej Emaa

Det korte svar er, at det kommer med tiden. Man lærer det i løbet af de første semestre, men man mestre det (evnen til at lære) nok først på kandidaten. Har selv lige afsluttet 3. semester på KU. 3. semester var spændende, men også utrolig tidskrævende og hårdt! :slight_smile: :sweat_smile:

Hej Yassin, tak for svar :smiley: Er der mulighed for jeg kan skrive til dig på Facebook, har nemlig flere spørgsmål jeg vil have stillet :blush:

Som der bliver nævnt kommer det med tiden, personligt for mig kom det især i læbet af 3., og har ret nemt ved det efterfølgende, især hvad angår at huske anatomi… hvilket nok er der nemmeste på medicinstudiet (det er i hvert fald min personlige erfarring), hvor imod man virkelig skal have ben i næsen til fysiologi! :sleepy:

Hvad er det svære ved at lære fysiologi? Har du erfaring med nogle gode læsemetoder til den del?

Jeg tror du skal prøve dog frem, det er meget individuelt, og jeg er heller ikke sikker på folk kan sætte ord på hvad de gør… personligt læser jeg bare og bliver ved på et tidspunkt kan man det… men der er sikkert noget mere bag det… mit bedste råd er at du på de første semestre prøver forskellige metoder, så du, når du når til de mere udfordrende og tidspressede semestre ved hvordan du skal gribe det an.

1 Synes om

Forelæsningsslides + gamle eksamenssæt. Særligt gamle eksamenssæt. Terp dem. Det er den bedste måde at få styr på et stort og komplekst pensum på.

Det bliver heldigvis bedre - og lægerelevant - på kandidaten!

2 Synes om

Ja, det må du gerne. Bare skriv en besked med dit navn, så jeg kan finde dig :slight_smile:

Jeg hedder Ema Maric på fb, du må meget gerne sende en besked :slight_smile:

1 Synes om

Hvor kan man finde gamle eksamenssæt?