Job uden om FADL?

Da jeg startede på medicin-studiet på KU i vinters lød det jo helt fantastisk hvad FALD kunne, ville og gjorde!!! Og de fantastiske studie-relevante FADL vagter lokkede mig da også til medlemskab!
Men men men… det kræver jo det der SPV kursus - og straks sendte jeg min tilmelding ind!

“Beklager - der var ikke plads i denne omgang - vi henviser dig til kursus programmet for sommerferien”

Men det var åbenbart fis i en hornlygte, for…

“Beklager - ingen kurser i sommerferien alligevel…” (på trods af stor interesse og mange overskydende kursister…) :frowning:

Så nu vil jeg høre Jer, om der er nogen der ved hvor man kan finde studierelevant arbejde UDEN om FADL!!??! (der var nogen der sagde det var nemt i et af de andre indslag - men hvor??)

Og med studie relevant arbejde tænker jeg ikke på plejehjem el. hjemmeplejen… meget meget gerne på et hospital så jeg kan komme lidt ind i branchen!!! :wink:

Takker! Og glædelig sommerferie til alle! 8)

Tjah…der er jo altid de famøse stikkerjobs på hospitalerne, som dog ikke altid er lige nemme at få, da en del kræver tidligere erfaring. Nogle steder er der dog oplæring undervejs. Jeg vil foreslå du tager ned i blodbanken og spørger dig frem. HUSK imidlertid at melde dig ud af FaDL såfremt du tager arbejde uden om (af “kollegiale hensyn” som eufemismen hedder). Ellers kan du jo kigge i MOK fra september…

PS: Du kan følge dig forvisset om, at du nok skal få plads på et SPV-kursus i løbet af næste semester, hvis du vil…

Jeg har læst dit indlæg og må fortælle dig, at der var frie kurses pladser på de sidste 2 kurser i sommer. Dette er grunden til, at vagtburauet har besluttet at der ikke bliver laver nogle sommerferiekurser.

Sidste sommerferie blev der lavet sommer kurser, som kun var halv fulde, da folk ikke dukkede op eller meldte afbud i sidste øjeblik. At afholde et spv kursus for 16 personer koster 50000.00 kr, så vagtburauet har en forpligtelse overfor dem som betaler kurserne, altså hospitalerne

Jeg kan trøste dig med, at du har første priotet til at vælge kursus til næste semester :smiley:

MVH

Jesper Bruun

Jeg vil nødig træde nogen over føderne så vil veje mine ord i denne tråd med omhu

Jo! - du kan sagtens finde arbejde udenfor FADL med lige så god løn som SPV vagter - tag en telefonbog frem og find de lokale plejehjem/plejecentre/sociale institutioner - de hungrer efter afløsere i disse tider - de tager normalt gerne folk ind fra gaden så ingen tvivl om det er let for en medicinstuderende - som regel kan du også selv bestemme om du vil arbejde dag/aften eller nattevagt - ofte også hvilke dage i ugen der passer dig

du kan derimod ikke komme videre i FADL hierakiet uden det (forbandede !!!) SPV kursus - så hvis du vil det skal du igennem SPV før eller senere

Lige nu arbejder jeg som stikker på Amager Hospital til en løn der er bedre end almindelig SPV-løn. Jeg ringede bare og spurgte om de havde brug for hjælp i sommerferien, og sidder nu her.
Jeg havde dog stikkeerfaring, og dette har nok havt en indvirkning.

Hvis du er interesseret i stikkerjobs, kan du altid ringe ud på biokemisk afdeling på Herlev Hospital. Her vil du helt sikkert få lov til at stikke en masse - selv om du ikke har prøvet det før.
Lønnen er bare ikke særlig høj :frowning:

Ellers vil jeg, som flere af ovenforstående, råde dig til bare at ringe rundt og forhøre dig. Man har intet at tabe, vel?

[quote=“Lotus”:28yfpx1q]

Så nu vil jeg høre Jer, om der er nogen der ved hvor man kan finde studierelevant arbejde UDEN om FADL!!??! (der var nogen der sagde det var nemt i et af de andre indslag - men hvor??) [/quote]

http://studmed.dk/viewtopic.php?t=13255

Man kan så tage andre vagter ved siden af hvis det er :smiley:

Vi er pt. 4 studmed’er da vi startede var den “yngste” på 2. semester - så søg det bare, hvis det har interesse… Og så godkendes det som VKO :smiley:

Altså… hvad laver man som stikkervagt? Forstår godt at navnet måske siger sig selv, men er der en der måsk ekan uddybe det lidt mere…? :slight_smile: Hva giver det og er det svært at få?

Som stikker løber man rundt med en vogn (aka mobildisko hvis man sætter en radio på) og tager blodprøver på sengeafdelingerne.

En af mine venner er stikker og synes godt om det, men jeg kan forstå at det til tider bliver lidt trivielt. Det er dog helt klart at foretrække frem for at sidde fastvagt på Nordvang.

Som jeg forstår det er langt de fleste stikkere gennem Fadl, så kan man godt lide at være i den stumpe ende af nålen er det nok nemmest at melde sig ind i fadl, tage spv kurset, lære at tage blodprøver og så bare klø på med ansøgninger til fadl holdene.

der findes en række forskningsinstitutioner, som benytter sig en del af studentermedhjælpere. Uopfordret kontaktede jeg fx ledende overlæge på Institut for Epidemiologisk Kræftforskning på Kræftens Bekæmpelse, og fik job, og det er jeg totalt glad for. Jeg blev ansat da jeg gik på 2. sem., og har allerede stiftet meget bekendtskab med epidemiologi i praksis, og det er vildt fedt og TOP studierelevant og karriererfremmende (håber jeg!!).

Så prøv at finde frem til hvilke afdelinger der er - der er også en del studenteransættelser på Panum, men hvis man er tidligt på studiet skal man være RET ihærdig, tror jeg. Men det var jeg, og det virkede, hehe…

Håber du finder noget…

stud. med. Andreas Hoff
[email protected]

Jeg valgte med vilje FADL fra, da jeg synes nogle af deres regler er lidt specielle.
Jeg slog glad op i telefonbogen og søgte uopfordret stilling hos alle privatklinikker/hospitaler i København og arbejder nu som OP-sygeplejerske på 2. år.
Lidt patienterfaring er selvfølgelig ikke af vejen, men generelt får man lov til mere hos de små private klinikker.
Held og lykke…

Håber ikke at det gør noget at jeg nasser lidt på trådens emne :smiley:
Tænkte bare på om man skal melde sig ud af FADL hvis man har skaffet sig et stikkerjob uden om FADL?

Du må gerne have et stikkerjob uden om Vagtbureauet, selvom du er medlem af FADL, blot må det ikke være i et vikarbureau(vagtformidlingsbureau). Og sådan rent moralsk bør du nok sørge for, at jobbet følger overenskomsten - mest fordi du skyder dig selv i foden, hvis du accepterer mindre…

  • Mikkel

Måske er jobgarantien vigtigere for nogle end lønnen?

Nu er der vel også jobgaranti i Vagtbureauet - i hvert fald i praksis…

  • Mikkel

Ok:) Tak for svaret. Har tjekket det med lønnen som kommer til at se fint ud:)