Hej
Jeg har netop, til stor glæde og fortrøstning, fundet frem til denne side og har straks registreret mig som (forhåbentlig) kommende medicin studerende!
Jeg er endnu én af de mange i mængden, som er desperat for at komme ind på studiet som jeg nu i omkring 3 år har været fuldstændig sikker og opsat på. Jeg skal til at skrive min motiveret ansøgning, og kunne godt bruge lidt feed-back i forhold til indholdet af denne. Jeg vil for at gøre en lang historie kort (ja, det er da vidst for sent!), nedskrive mit CV og håber at i vil pointere hvad i synes er EKSTRA relevant i forhold til medicinstudiet… Jeg ved hvad det forskellige har givet mig som person, men kunne godt tænke mig at vide hvad folk der læser min ansøgning især vil lægge mærke til som styrke i forhold til uddannelsen… (Håber at der er bare én derude der forstår hvad jeg prøver at sige… :o )
Godt, nu kommer det…
*02/03 Udvekslingsstudent i Australien gennem Rotary International
*03/05 Student - tog International Baccalaureate i Nyborg
(Bestod fagene: Dansk (A), Engelsk (A), Matematik ©, Kemi (B), Biologi (A), psykologi (B), Theory of knowledge - videnskabsteori og CAS. Desværre kun med 32 point som er et omregnet snit på 8,6)
*2005 Matematik B-niveau på GSK i Kbh med karakteren 10
*2005 4 mdr. på rundrejse på Fiji, New Zealand og Australien.
*2006 1 1/2 mdr. langt kursus i ‘generel sygepleje af ældre’ før jeg blev ansat på fuld tid på et plejehjem i Korsør (4 mdr.)
*2006 Blev uddannet samarit gennem Dansk røde kors i juni
*2006 Fysik B-niveau på GSK med karakteren 11
*06/07 Fast arbejde på en skole for psykisk og fysisk handicappede børn i 6 mdr.
*06/07 Gennemført første semester på sygeplejeskolen i slagelse som fjernstuderende (med en forhåbentlig bestået anatomi og fysiologi samt mikrobiologi eksamen - Feb. 07)
*2007 Tager til Australien i 3 mdr. hvor jeg har fået job som frivillig på et hospital.
Jeg føler ikke selv at jeg har spildt min tid i forhold til optagelse på det her studie - Jeg er top motiveret og brænder for sindssygt for at komme igang med uddannelsen, men har nu samlet point, oplevelser og erfaringer i snart 2 år, så jeg håber virkelig at jeg har rygvind i år!!
Har jeg ok chancer? Og igen hvad mener i vil være absolutte styrker i forhold til studiet?
På forhånd tak ;o)
Trine