Jeg kender en ven

ej J/K
jeg taler om mig selv her…
hvad er chancen for at en som jeg der har en gennemsnit på 9, URELEVANT ehvervs arbejde (McDonalds) hehe, Udlandsophold og INGEN friviligt arbejde what so ever, kan komme ind på medcinstudiet gennem kvote 2 i en af de 3 universiteter der tilbyder studiet…

ps. jeg synes min motiveret ansøgning var godt skrevet og der har jeg forklaret HVORFOR medicin er lige mig.
Tak.

Umiddelbart tror jeg ikke at chancherne er store, da jeg har på fornellemsen at erhvervsrelateret arbejde, hvor man tørre røv, eller passer børn, og frivillig i en spejderforening, vægtes ret højt, da man igennem disse aktiviteter har vist nogle af de kvaliteter som man ønsker at have på stidiet.
Men snak med studievejledningen…det er mit bedst forslag.

Jeg kom selv ind i 2001, men reglerne er vist ændret sig en del siden.

Held og lykke,

mvh
svend

Jeg kom ind på kvote 2 i 2004 med et gennemsnit på 8,7 - jeg kunne endda vælge om jeg ville ind i Odense eller Århus. Jeg havde skrevet en god levnedsbeskrivelse (8)), men havde ikke haft et studierelateret arbejde (jeg arbejdede på en fiskefabrik i et år).

Så det er min erfaring, at studierelateret arbejde ikke er så væsentligt i forhold til at skrive en god levnedsbeskrivelse. Men du skal point nok, til de gider at læse din levnedsbeskrivelse!

Nå, men læser jeg men et par stykker, der kom ind med et snit på 8,0, så jeg tror dine chancer er fine!

Go for it!

[quote=“gundestrup”:htv24qn6]Umiddelbart tror jeg ikke at chancherne er store, da jeg har på fornellemsen at erhvervsrelateret arbejde, hvor man tørre røv, eller passer børn, og frivillig i en spejderforening, vægtes ret højt, da man igennem disse aktiviteter har vist nogle af de kvaliteter som man ønsker at have på stidiet.
Men snak med studievejledningen…det er mit bedst forslag.

Jeg kom selv ind i 2001, men reglerne er vist ændret sig en del siden.

Held og lykke,

mvh
svend[/quote]

Tak for din ærlige svar, jeg må også indrømme at jeg er enig med dig i det med ehvervserfaring, men jeg har altså virkelig prøvet at finde sådan et job, og der var bare ingen der ville ansætte mig…

[quote] Jeg kom ind på kvote 2 i 2004 med et gennemsnit på 8,7 - jeg kunne endda vælge om jeg ville ind i Odense eller Århus. Jeg havde skrevet en god levnedsbeskrivelse (), men havde ikke haft et studierelateret arbejde (jeg arbejdede på en fiskefabrik i et år).

Så det er min erfaring, at studierelateret arbejde ikke er så væsentligt i forhold til at skrive en god levnedsbeskrivelse. Men du skal point nok, til de gider at læse din levnedsbeskrivelse!

Nå, men læser jeg men et par stykker, der kom ind med et snit på 8,0, så jeg tror dine chancer er fine!

Go for it! [/quote]

wow du har løftet min humør virkeligt op, nu har jeg håb igen… jeg har arbejdet hårdt for det og studiet er det jeg altid har drømt om siden jeg var lille. håber at det vil lykkes mig at komme ind. THANKS FOR ENCOURAGING ME! :slight_smile: