Jeg har brug for hjælp! 1-årsprøve, stopprøve?

Hej. Jeg er en udenlandsk studerende, og jeg vil gerne vide om 1-årsprøve eller stopprøve
i medicin i Danmark. Jeg undskylder dumme spørgsmål. Er 1-årsprøve anvendes i alle universiteter? Er det svært at passere? Jeg kender i nogle lande er der 1-årsprøve, at kun få mennesker passere. Jeg spekulerer på, om mine chancer for fortsatte studier efter et år. Har du nødt til at forlade universitetet, hvis du ikke består eksamen? hvor strenge er det?

undskyld for sproget,

dette er vigtigt for mig at vide!

og ikke bekymre dig. Jeg vil først lære det danske sprog bedre! og derefter ansøge om universitetet. Jeg ved, det er et must,

Men bare jeg er nysgerrig, hvis der er nogen universitet, der ikke bruger 1-årsprøve? og kender du nogle elever uden dansk modersmål, men at studere på dansk?

Tak!

Der er ingen sådan ting på Danske universiteter! Der er store, svære eksamer, men du får lov til at prøve 3 gange.

85% der begynder på bachelordelen gennemfører den (kilde: ug) - og hertil skal medregnes studieskift og studiestop på grund af personlige årsager.

Jeg mener at førsteårsprøven på SDU er at man skal bestå 2/4 moduler i løbet af det første år inkl. reeksamen? Er det ikke korrekt?

Tak meget for svarene. Hvis man ikke bestå eksamen, kan man gentage det første år?

Kender du nogen udenlandske studerende i dine universiteter, der ikke har dansk som modersmål, men er i stand til at passerer eksamener? Jeg vil flytte til Danmark i mindst 6 måneder før undersøgelser og tage sprogkurser.

Jeg ved faktisk ikke hvor mange forsøg man kan nå inden for det første år. Jeg vil gætte på at hvis man bare består én ud af de 4, kan man tage reeksamen i den af de andre og dermed komme op på 2/4, men jeg har ikke sat mig ind i reglerne. Hvis det ikke lykkedes, tror jeg der skal særlige omstændigheder til for at man får lov at gentage det første år.