Inspirerende Instagramprofiler

Hej alle, jeg vil høre om der er nogen som har forslag til inspirerende/motiverende/gode Instagramprofiler tilhørende medicinstuderende? Jeg følger i øjeblikket profiler fra USA, men er interesseret i at høre om der findes lignende danske profiler :slight_smile:
Bidrag gerne hvis du kender spændende profiler fra andre sociale medier (Facebook, Youtube etc.)

Hej Mai :slight_smile:
Jeg tror der er en del.
Da jeg begyndte at søge efter inspiration på Instagram, søgte jeg efter hashtags så som medicinstuderende, erdulæge, aumedicin - som jo kan specificeres alt efter by af interesse. Det er også muligt at følge nogle hospitaler, hospitalsafdelinger, foreninger så som SAKS og diverse forlag som eksempelvis FADL. Der er også flere som henvender sig specifikt indenfor et særligt interessefelt - fx kardiologi. Der er et væld af muligheder. Og som du selv specifikt nævner, så er der ligeledes private instagrambrugere.
Jeg vil som udgangspunkt, når du skal rundt og finde nogle, som du ønsker at følge, anbefale dig at søge efter hasttags, for derved kan du se om de åbne profiler er relevante for din interesse.

Jeg følger selv følgende på Instagram:
Private: Nannabertin, Natjaaa, Birkadamlund, Tromholt1, Linelouisejensen_, Lunashaeklerier, Markmalm83.
Vidensdeling: Yngrelaegeliv, Medeasy.dk, Fra.kbu.til.speciallaege, Cardiologycasesdk, Studywithmymednotes, Surgical_suture_skills, Med_student_notes, Doctor.mike, Praksisoverblik.dk.
Foreninger og forlag: Factum_books, Fadlsforlag, Fadl_aalborg, Saksplastik.
Hashtags: aalborguh, regionshospitaletranders, aumedicin, aaumedicin, medicinstuderende, lægestuderende, erdulæge.

Jeg håber at dette var nyttigt for dig og andre interesserede.

Hej Mai

Der er masser! Nogle af mine favoritter er:
medical.stud (norsk men GOD!)
toverdener
_stud.med

Jeg ville næsten være en hat hvis jeg ikke reklamerede en my for min egen: camillationstudies

1 Synes om

Hej derude
I er velkomne til at følge min for nyligt oprettet instagramprofil, “medicin.studerende” (meget opfindsomt navn :face_with_hand_over_mouth:).

Her vil jeg tage jer med på min rejse gennem hele studiet, med 1. semester som start og undervejs dele gode råd og oplevelser.
Jeg starter forhåbentligt sommer 2022 på KU, så uanset om du er læge, medicinstuderende, potentielt kommende stud.med eller bare interesseret i studiet, er du velkommen til at følge med :smiling_face_with_three_hearts:
Kh :heart: