Ingen efterårsferie på AU?

Hej! (: Jeg har lige været inde på AUs hjemmeside for at se hvilke dage der er ferie/fridage i efterårssemestret - og uge 42 står ikke som undervisningsfri? - Vil det sige at man ikke har ferie i denne uge?
Jeg har tidligere studeret på SDU hvor der ikke officielt var fri i uge 42 - men hvor alle undervisere endte med at rykke timerne, så vi (og de) i sidste ende fik “ferie” i uge 42.
Nogle der kan fortælle om AU bare kører efter normalt skema i uge 42? :sweat_smile:

Velkommen til livet som studerende.

Der har man fri i 2 perioder. Fra juli til september. Og fra sidst i januar til 1. februar.

Jeg har sgi mange gange siddet på en læsesal mens familien var til påskefrokost eller pinsefrokost, julefrokost eller andet. Jeg har personligt aldrig kunne læse om aftenen - jeg skulle læse mellem 8-16 - fik jeg ikke det - fik jeg ikke læst. Det havde for mig en pris - at jeg måtte vælge noget fra. Sådan bliver studielivet. En evig kronisk dårlig samvittighed over ikke at læse nok. Med tiden lærer man dog at stole på sig selv og vide at man gør det rigtige - når man har bestået nok eksaminer. Men alligevel. Den indre konflikt vil altid være der. Det er kunsten ved at være studerende: at læse nok, at kunne koble fra og stemple ud. Det kan være en svær balance.

Anyway - du kommer nok til at ofre noget du tidligere har kunnet. Men det er jo også en modning til det fremtidige arbejdsmarked - hvor ferie i 42 ikke er givet - nogle skal jo passe klinikken eller afdelingen.

Så enten får du måske uge 7 det ene år, og så uge 42 et andet. Men ikke begge. Jo, jo - velkommen til… :smiley:

Uge 7 har jeg aldrig haft fri ved SDU ihvertfald (men til gengæld oftest uge 4 fri)
Uge 42 er heller ikke en reel ferie ved de fleste universiteter (som jeg har forstået det og oplevet det ihvertfald)
Jeg tænkte mere på om nogle AU-studerende kunne fortælle om man som regel har færre timer/ “ferie” i uge 42 - eller om det bare er hel normal undervisning.
Jeg kan sagtens undvære den uges ferie, men lige nu sidder jeg og skal ombooke en sommerferie, da studiestarten er rykket frem, så vil rigtig gerne vide om man oftest har “ferie” her - eller slet ikke :sweat_smile:

Der er jo heldigvis en vis grad af fleksibilitet - det er jo i forlængelsen af min egen tråd oven for - styrken ved at være studerende. Du kan jo vælge blot at lade være med at komme til undervisningen, hvis der er en sådan. Evt springe på et andet hold ved mere obligatoriske elementer - hvis der ligger sådanne.

1 Like

Der er ingen officiel efterårsferie på AU,. Det varierer dog fra semester til semester om man har undervisningsfri eller ej.

1 Like