Import af stetoskoper

Jeg har for nogle dage siden modtaget et stetoskop bestilt fra http://www.steeles.com
transporten var med UPS, og da værdien blev angivet til 1$ er der ikke løbet told og moms på. Det er UPS selv der klarer at opkræve told og moms, så sådan som jeg ser det er det den endelige pris jeg har betalt da jeg købte det - jeg har ihvertfald ikke modtaget nogen efterregning-
Sådan - 900 kr sparet.

Pas på med at opgive absurd lave told-værdier…Det gør dem kun mere mistænksomme…Faktisk er det sådan at der også skal betales told & moms af forsendelsen. Desuden er det sådan de fleste steder at man kun kan forsikre pakken for max. den værdi der er opgivet på afsenders toldkvittering - altså her 1USD.
Så der kan være en vis fornuft i at skrive e.g. 50 USD og så forsendelse som gave (i dette tilfælde vil den stadig være toldfri, men mindre mistænksom).

Nogle kurrer-firmaer “lægger ud” for en, og sender så regningen efter ca. 1 måned, efter de har afregnet med toldmyndighederne. Skulle man være så uheldig, så er det vigtigt at have en kvittering på sig…Ellers fastsætter toldmyndighederne en eller anden pris de finder “fair” og fortolder herefter.

Har selv lige købt 2 Littmann 3000 elektronisk via Steeles (det ene var til en studiekammerat)… Fik dog min bror til at tage det med hjem… Det kostede ca. 1600kr/stk, så en del sparret der… Herudover er det et glimrende stetoskop!

Men et godt tip ellers, man skal bare være obs på at går den, så går den, og hvis ikke kan det komme til at svide en del.

Steeles havde uopfordre angivet den lave pris. UPS gør det som du siger med at lægge evt told og moms ud, men jeg ringede til dem og spurgte og fik det svar at det ikke var deres opgave at åbne pakker, men at de udelukkende læste fragtpapirerne.
nu må jeg se om der alligevel kommer en lille hilsen - anyway, der vil stadig være en god besparelse

[quote=“teislarsson”:2l40w48h]Jeg har for nogle dage siden modtaget et stetoskop bestilt fra http://www.steeles.com
transporten var med UPS, og da værdien blev angivet til 1$ er der ikke løbet told og moms på. Det er UPS selv der klarer at opkræve told og moms, så sådan som jeg ser det er det den endelige pris jeg har betalt da jeg købte det - jeg har ihvertfald ikke modtaget nogen efterregning-
Sådan - 900 kr sparet.[/quote]

Hvad betalte du for fragt? :smiley: Jeg har også overvejet at handle hos Steeles, men har ligesom så mange andre været noget betænkelig med told, moms, adm.gebyr og hvad man ellers kunne finde på at opkræve…

Hvis de ikke har åbnet pakken, så har du jo nok klaret frisag…
Så skulle det da lige være fordi tolderne har åbnet den…Men det plejer man at kunne se på pakken (den bliver viklet ind i rød tape…har prøvet det x2, men mine opgivelser var reelle nok…så der skete ikke mere i de sager)…

Det eneste der røg oven i da jeg bestilte, var et “Foreign creditcard surcharge”…Jeg ved ikke helt hvad de gik ud på men var vist 1-2%… Så er der lige det der med at ordren skal splittes op i to, hvis der bestilles for mere end 500USD…

Jeg måtte slippe 37$ for fragt. Pakken har ikke været åbnet.

Av det har sgu mange produkter…

Jeg købte på http://www.medisave.co.uk . Engelsk side, billige priser, ingen told pga. EU regler osv. Afgjort det bedste site jeg har hørt om…