Idrætsmedicin

Hey studmed´er
Lider af kronisk skinnebensbetændelse. Har efter 7 måneders ventetid endlig fået en tid ved en ortopædkirurgisk klinik i svendborg i starten af juni. Han fortog sig dog næsten ikke andet end, at henvise mig til idrætsmediciner i odense.

Mit spørgsmål er så: hvad er forskellen på en idrætsmediciner i og en ortopædkirurg. Hvad kan den ene gøre bedre end den anden i mit tilfælde.

Mvh Rasmus

idrætsmedicin er lidt et subspeciale. Det kan meget vel være en ny ortopæd du kommer til men ofte er det reumatologer der varetager idrætsmedicin. Uanset kommer du til en der har valgt at interessere sig for idrædtskader så det er vel det bedste.

I Odense har de jo Idræts-klinikken, som bliver varetaget af netop meget interesserede Ortopædkirurger… Har været der i klinik, og det var faktisk spændende…

Dog er det desværre (ikke noget med personalet at gøre) sådan at de fleste idrætsskader skal klares med tiden, og aflastning - altså ingen sport flere måneder, og så langsom genoptræning.

Men det er efter min mening godt for dig at du er henvist videre så du ved (som dr lobo skriver) at det er nogen med interesse for idræt, der tjekker dig igennem :slight_smile:

Pøj Pøj