I tvivl om hvad jeg gør

Noter kan være med til at systematisere din viden - men det er jo ikke i noterne din viden skal være - det er i hovedet… Så måske du skulle kigge på din studieteknik - når der er så mange eksamnier du har dumpet…

1 Synes om

Ja. Jeg skal kunne det uden ad

Så det er lidt det jeg skal finde gode metoder til

Eller ved ikke helt hvad jeg skal. Er lost og har brug for at blive guidet tilbage på ret spor

Prøv evt. at se Ali Abdaals videoer om studieteknik på YouTube. Han har læst medicin på Cambridge og har kigget meget på videnskaben bag læring. Der er mange videoer om, hvordan man lærer/husker nyt stof.

7 Synes om

Hvordan vil du sige din normale læsedag er? Får du nok pauser? Jeg synes ofte selv, at man kan køre sig selv for hårdt og på den måde ikke få nok søvn fx til at man får tid til virkelig at konsolidere sin viden.
Eller at nogle simpelthen bare læser på en “forkert” måde ift. hvad man selv mest får ud af. Jeg lærer fx bedst, hvis jeg besvarer spørgsmål og skal søge efter svaret frem for bare at læse noter.

Og var du desuden til mødet i dag ved studievejledningen?

Hej

Ja. Var til møde - er i gang med en hel masse :slight_smile:

1 Synes om

Hvad sagde de til mødet? Var det noget du kunne bruge?
Og hvordan går det med at læse op til re-eksamen? :slight_smile:

Lige nu er jeg ik begyndt. Dovner vist lidt for meget lige nu :frowning:

Det kender vi vist alle sammen. Men fik du noget ud af mødet med studievejledningen, så du kan komme videre på læsningen? :slight_smile:

Havde møde med en fra studenter rådgivningen her i onsdags. Der synes jeg ikke gav så meget Så snakkede jeg med en faglig vejleder - det var nogenlunde

Og så snakkede jeg med studievejledningen i dag hvor der så er møde på mandag med en der

Det mit hovedproblem er - hvordan slipper man en gammel teknik og begynder på en ny som giver effekt ved udenadslæren

Endelig fik jeg bestået et modul mere i 3. forsøg

Med 02

Dvs. at der på mit karakter-bevis nu befinder sig alle de karakterer man kan opnå på skalaen :rofl:. Det er vel også en bedrift

En eksamen mere og hvis den er bestået kan jeg endelig kalde mig 1/6 læge (1 år efter jeg oprindelig skulle være blevet det)

Godt gået, tillykke med det :slightly_smiling_face:

1 Synes om

Hej MarkMalm

Jeg går slet ikke på medicinstudiet, men jeg vil først og fremmest virkelig sige at jeg synes du er stærk og sej, og virker virkelig som en der brænder for studiet. Virkelig en inspiration. Jeg er nemlig selv en af dem der har svært med at forstå tingene hurtigt og er bange for at jeg kommer til at bilde mig selv ind i at måske er medicin ikke noget for mig.
Nu er jeg også kun en gymnasie student og jeg er sikker på du også har fået en masse gode råd af folk der går på studiet, men jeg fattede hat det første 1 1/2 år på gym, hvor jeg tilfældigvis kom forbi denne video: Marty Lobdell - Study Less Study Smart - YouTube som virkelig bare åbnede min øjne hvorfor jeg klarede mig så dårligt, plus at jeg læste 2 bøger der var til hvordan man finder ud af “hvordan man lærer” (lyder mærkeligt).
Men jeg synes dine karakterer ser rigtig godt ud og du skal bare kæmpe videre!!
Vis dem der tvivlede at de tog fejl!
Held og lykke på studiet!

1 Synes om

Endelig afsluttet det første år på studiet - sådan et år efter jeg skulle

Jeg tæller i bestået eksamener

For 1 år og vel en måned siden da jeg oprettede denne tråd er der sket en del imellem og det har ik virket så slemt som det så ud dengang

Men det har føltes slemt mens man var i det og ikke vidste om man var købt eller solgt

Men nu er jeg endelig forbi den såkaldte 24-måneders regel. Og jeg kan endda kalde mig 1/6 læge - en ny milepæl i mit liv - kan næsten kalde det en tidlig fødselsgave her inden jeg fylder 37 år på lørdag :joy:

5 Synes om

Tillykke med det, Mark.

Må jeg spørge hvilke 2 bøger det er? :slight_smile:

2 Synes om

Update er at Jeg mangler 8 eksamener tilbage for at få min bachelor

Jeg har fået forlænget et år og får muligvis dette igen da jeg går på barsel

Mon jeg klarer de sidste 8 eksamener fordelt imellem 4., 5. og 6. Semester

3 Synes om

Jeg har læst på dette forum i årevis, og jeg er et godt stykke inde i medicinstudiet. Jeg har aldrig hørt om nogen stud.med., der har haft så mange problemer, som jeg har, med kroniske sygdomme, jeg ikke havde mulighed for at forudse, og personlige problemer, der har stået på siden barndommen. Der har simpelthen ikke været den ting, der ikke har spændt ben for mig. Det har også betydet dumpede eksamener og udskudte eksamener, hvilket betyder at jeg skal løbe ekstra hurtigt for at indhente. Men det gør jeg også gerne. Jeg har aldrig tvivlet på at medicinstudiet er for mig, og at jeg kan klare det. For at kunne bestå eksamenerne, var det nødvendigt med noget opbakning, og det fik jeg så også langt om længe.

Jeg har på papir, at jeg har intelligensen og disciplinen. Interessen kan jeg bevise med min livshistorie. Og er de tre ting på plads, ville jeg personligt aldrig lade nogen tvivl nå mig.

Du har været og er den største inspiration på dette forum for mig.

1 Synes om