I tvivl om hvad jeg gør

Det er 3. Forsøg og lige nu har jeg ingen slagplan

Er det 3. forsøg der er dumpet? Eller næste gang er 3. forsøg?

Jeg husker det som om jeg skrev det tidligere.

Det handler om at fokusere på at få de eksamnier hjem, som SKAL hjem. Jeg ved ikke hvorfor du har lagt flere oven i de eksamnier, som allerede ikke var bestået. Jeg mener jeg foreslog semesterfri for 6 mdr siden - det tog du ikke? Det må man måske ikke længere?

Jeg tror du skal tage det her MEGET seriøst.

Bruge de krudt på dem, og kun dem alene, som du skal bestå.

Og så skal du måske søge professionel studiehjælp? Der har været mange tråde til dig med råd og lignende, men det flytter ikke noget. I min optik må det handle om studieteknik - da samme mønster hele tiden gentager sig. Du siger du læser en masse, skriver noter med mere, men alligevel består du ikke. Så noget i din metode fungere ikke…

Jeg tager det ganske seriøst

Men det er heller ikke sjovt at sidde selv med det

Og det er næste gang der er 3. gang

Er der nogen eksaminer, du kan skubbe til senere tidspunkter? Hvis du tager de to eksaminer, som er mest vigtige nu her og så udskyde de andre, kan du det? 6 eksaminer i samme periode er rigtig, rigtig mange.

Kære Mark!

Nu er jeg selv ikke - desværre/ikke endnu - med.stud., men jeg vil alligevel tillade mig at komme med et velmenende råd, og så er det jo op til dig, om det er noget, du vil gøre brug af :slight_smile:

Det virker som om, der er mange ting, du kæmper med (jeg har læst nogle af dine tidligere indslag), og det er jeg ked af, at du står alene med.

Jeg har selv på et tidligere studie været lidt “i vildrede”, og jeg kan virkelig anbefale dig, at kontakte Studenterrådgivningen, så du kan få ventileret lidt for dine tanker og bekymringer, og få et professionelt indspark.

Der kan man blive tilbyde 1-til-1 samtaler med en psykolog, om de ting, som påvirker ens studie, også selvom det er " noget i en selv", eller fx familierelationer, og så har de også eksamensangst samtaler.

Deres hjemmeside er Hjemmeside | Studenterrågivningen
Og i Aalborg holder de til på Vesterbro 50.

Jeg håber, at du af den ene eller anden vej kan bruge nogle af de forslag, som er skrevet til dig i denne tråd!

Jeg ønsker dig en dejlig sommer, trods en hård start! :sunny:

Kærligste hilsner
K

Hej

Har kontaktet studenter rådgivningen og har aftale der på fredag

Jeg har desuden skrevet til studenter-vejledning for sund-fakultetet på mit uni

Udover det snakkede jeg med studie-vejledning som gav mig nogle råd til hvad jeg kunne skrive i en evt. dispensation

Det skal lige siges at alle eksamener i år har været MCQ test undtagen den jeg bestod

Spørgsmålene har udgjort forskellige point for hver individuelle fag - men alle test har varet en time

For mig har det virket som en klar-parat-viden test - spørgsmålene var gjort ekstra sværre i det vi kunne bruge hjælpemidler - og de MCQ er jeg så faldet igennem på

Re-eksamen bliver meget vel disse test igen og jeg er ikke meget for det

Den test jeg føler gik bedst bestod jeg ikke og da jeg spurgte exsminator om hvorfor sagde han jeg havde gjort det OK men der var nogle spørgsmål jeg ikke havde udfyldt. Jeg selv nåede omkring 45 ud af 60 spørgsmål og jeg tænker tit om jeg så ville have bestået hvis jeg havde sat tilfældige markeringer ved de sidste

Det et muligt jeg kan udsætte de andre eksamener. Har ikke undersøgt dette

Dog overvejer jeg at tage én af dem fra 4. semester her ved re-eksamen da denne lægger en smule op ad den fra 2. semester jeg skal til 3. forsøg i

Har I nogle gamle eksamenssæt, du kunne øve dig på ift. de eksaminer med MCQ?
Og jeg vil helt klart anbefale at du ser om du kan udskyde nogle af eksaminerne - det er en kæmpe mundfuld at tage i et hug og du er jo ikke garanteret at få en dispensation for et 4. forsøg.
Og så er det altid en god idé at besvare alle spørgsmål. Jeg går ud fra, at I ikke får minuspoint ved forkerte svar i en MCQ-test?

jeg har nogle men ikke mange

der er blevert givet “straf-point” for et forkert svar så man ka vel godt kalde det minus point

jeg ved ikke lige hvad jeg gør med eksamen endnu

de to 3. forsøg er klart første prioritiet (fordøjelses-knalens anatomi, fysiologim histologi, biokemi og farmakologi)

samt endokrinologi (med antatomi, fysoologi og biokemi og histologi og farmakologi af homoner og deres organer)

så er der en eksamen her fra 4. semester - RE-PRODUKTIONS-ORGANERS ENDOKRINOLOGI (som kun fokuserer på dette) og den overvejer jeg at tage med da denne lægger sig tæt op ad Endokrinologi fra 2. semester

og så er der en jeg udsatte her til august som er 1- forsøg og ved ikke om jeg derfor SKAL have den eller den kan udsættes (BARNETS VÆKST som er obsterik)

Mark har lige sendt dig en besked angående eksamenerne. Håber du kan bruge det jeg har skrevet.

1 Like

Hvordan gik mødet i går? Fandt I ud af en videre plan?

Der var sygdom så der er først i næste uge onsdag igen :confused:

Lige nu udfylder jeg bare huller i mine noter som forberedelse til oplæsningen

Noter kan være med til at systematisere din viden - men det er jo ikke i noterne din viden skal være - det er i hovedet… Så måske du skulle kigge på din studieteknik - når der er så mange eksamnier du har dumpet…

1 Like

Ja. Jeg skal kunne det uden ad

Så det er lidt det jeg skal finde gode metoder til

Eller ved ikke helt hvad jeg skal. Er lost og har brug for at blive guidet tilbage på ret spor

Prøv evt. at se Ali Abdaals videoer om studieteknik på YouTube. Han har læst medicin på Cambridge og har kigget meget på videnskaben bag læring. Der er mange videoer om, hvordan man lærer/husker nyt stof.

5 Likes

Hvordan vil du sige din normale læsedag er? Får du nok pauser? Jeg synes ofte selv, at man kan køre sig selv for hårdt og på den måde ikke få nok søvn fx til at man får tid til virkelig at konsolidere sin viden.
Eller at nogle simpelthen bare læser på en “forkert” måde ift. hvad man selv mest får ud af. Jeg lærer fx bedst, hvis jeg besvarer spørgsmål og skal søge efter svaret frem for bare at læse noter.

Og var du desuden til mødet i dag ved studievejledningen?

Hej

Ja. Var til møde - er i gang med en hel masse :slight_smile:

1 Like

Hvad sagde de til mødet? Var det noget du kunne bruge?
Og hvordan går det med at læse op til re-eksamen? :slight_smile:

Lige nu er jeg ik begyndt. Dovner vist lidt for meget lige nu :frowning:

Det kender vi vist alle sammen. Men fik du noget ud af mødet med studievejledningen, så du kan komme videre på læsningen? :slight_smile:

Havde møde med en fra studenter rådgivningen her i onsdags. Der synes jeg ikke gav så meget Så snakkede jeg med en faglig vejleder - det var nogenlunde

Og så snakkede jeg med studievejledningen i dag hvor der så er møde på mandag med en der

Det mit hovedproblem er - hvordan slipper man en gammel teknik og begynder på en ny som giver effekt ved udenadslæren