I gang igen

Hejsa…

Jeg har været på barsel et helt år, og skal snart starte på medicinsk afdeling…

Hvordan forbereder jeg mig bedst til det? Skal jeg læse Basisbog, akutte medicinske tilstande, kompendiet :smiley: , afdelingsinstrukser, eller er min tid bedst givet ud til repetition af EKG, væske- og elektrolytterapi, eller er det antiobitikaen der bør stå øverst på listen?

Håber I vil hjælpe mig lidt, jer der er igang, og har været på medicinsk afdeling… Hvor bør jeg tage fat?

Med en overstået medicinsk turnus i bagagen vil mit råd være:

Akutte medicinske tilstande, opfriskning af basal ekg-tydning og repetition af behandling af elektrolytforstyrrelser. Så er du ved at være godt kørende til det akutte - alt det andet kan du jo finde tid til at læse dig til undervejs på jobbet.

God fornøjelse med debut’en

Linda

Det er jo forskelligt fra person til person, hvordan man bedst lærer tingene. At sætte sig på sin flade og læse tingene fra A til Z på forhånd kan nok ikke svare sig.

Hvis jeg skulle starte på en medicinsk afdeling igen (Gud forbyde det), så ville jeg læse på de nye ACLS/ALS guidelines og ellers tage en afdelingsinstruks eller lignende med lommen og læse på tingene, efterhånden som problemerne opstår (problem based learning, som det hedder så fint).

Alternativt kan du jo blive ortopædkirurg, de stiller ikke så store krav til de boglige evner :smiley:

:?: :blink1: :?: