Hvornår skal osval1 opgaven senest afleveres...?+spm om ECTS

Hejsa… må man godt vente med at aflevere osval 1 til 6.semester?

Får man 7,5 ECTS for osvalopgaven på 4.semester, bare ved at være tilmeldt semesteret og gå til undervisningen, selv om man ikke er gået i gang med den? Og hvor mange ECTS point får man for tidligt klinisk ophold…???

Undskyld, hvis mine spørgsmål er dumme, men jeg får ikke SU dette semester (4.sem) og har fået at vide, at jeg først kan søge om SU igen når jeg har opnået 120 ECTS… Jeg har så regnet mig frem til, at når jeg har bestået 4.sem her til sommer 2006 har jeg kun 110 ECTS, altså 10 ECTS-points for lidt til at søge om SU igen, og det ville så gøre at jeg heller ikke kan få SU på 5.semester :frowning:

Du får først dine etcs point for din OSVAL 1, når den er afleveret og bestået. Dvs venter du til 6. semester får du først de 7,5 ETCS point der.

Du kan evt. optjene flere ECTS point ved at følge fag på en anden uddannelse mener jeg. Tager du en cand.merc om aften et par semestre gir det også nogle points. Eller følger du nogle fag på humaniore gir det jo også ECTS points. Prøv evt. at undersøge det. Men uanset hvad får man først ECTS points efter afslutte eksamen eller opgave ALDRIG blot ved start af et kursus eller klinik.

Jeg ville tage studievejl. med på råd - de er der for det samme.

Det ville, så vidt jeg ved, kræve at du kunne få faget meritoverført. Og det er næsten umuligt på medicin.

Bemærk at du på 4. får 10 ECTS for at få godkendt dit prækliniske ophold. Det fremgår ihvertfald af min resultatliste
Altså hvert semester giver 30 ECTS hvor 4. semester får du 20 point for eksamen og 10 for præklinik, på 5. semester får du 22,5 point for eksamen og 7,5 for OSVAL.
På 6. semester får du 17,5 for mikrobiologikurset og 12,5 for eksamen. Hvilket er en lidt mærkelig fordeling efter min mening.

Men snak altid med studievejledningen!!!

tusind tak for svarene! Hvis præklinik giver 10 ECTS point, så er mit problem løst for så kan jeg vel tage præklinik i sommerferien og nå at få de 120 ECTS de kræver for at jeg kan få SU igen på 5.semester!!! PHEW! Var så nervøs for at jeg skulle gå et helt år fra nu af uden SU!!!