Hej alle jer herinde!
Jeg har et brændende ønske om at komme ind på medicinstudiet i år! MEN jeg er “kun” 18, og jeg fylder 19 til april. Jeg mener dog ikke selv at min alder er en begrænsning, men nærmer en fordel! Hvor meget betyder alderen egentlig nu hvor jeg søger ind til sommer? vil jeg være for ung, og blive valgt fra?
Af erfaring kan jeg komme op med;
arbejdet frivillig 2 år i en fritidsklub inden gymnasiet start, arbejdet i mine ferier som klinikass. hos en tandlæge i alt ca. 280 timer, arbejder frivilligt på et aktivitetscenter på et plejehjem 2 gange ugentligt, og starter i næste uge 35 timer ugentligt på et andet plejehjem, derudover har jeg gået på en idrætshøjskole. På det mere “personlige” stadie har jeg været med til at pleje min dødende morfar i 8 mdr, han døde hjemme hos os, og jeg var med til at følge hans sygdom fra start, gennem alle terapierne, til sidste åndedræt (dette lå oven i min læseferie og studentertid).
udover mit arbejde på plejehjemmet læser jeg kemi på b(det ved jeg godt at de ikke vægter så højt, ihvertfald på SDU, men jeg gør det også for min egen skyld).
Ydermere jeg arbejder jeg engang immelem som barnepige, og skal til at starte noget dans i en aftenklubsordning på den fritidsklub jeg arbejdede frivilligt.
I gymnasiet gik jeg på en forsøgsklasse, dvs. jeg hade matematik og biologi på højniveau i alle 3 år. Ydermere havde vi meget projektorienteret og tværfagligt arbejde. vi havde et sammenarbejde med DMU. Dette er en af de grunde til jeg søger ind på SDU på 1. priotet. Men er dette vigtigt for ansøgningen?
Jeg håber i kan give mig en nogenlunde vurdering af mine chancer! jeg er i fuldgang med at færdiggøre min motiveret ansøgning, som jeg også har tænkt mig at lægge op her på siden(hvilken har hjulpet mig SÅ meget)!
På forhånd mange tak
Aki
ps. ydermere kan jeg tilføje at jeg er tosproglig. Hvilket har gjort at jeg er vokset op med 2 kulture, som jeg mener vil gavne mig som færdiguddannet læge. Jeg er vant til at omgås mennesker fra forskellige religioner og kulture, er dette nødvendigt at tilføje i min ansøgning?