Hvordan gik det?

Hej alle … : D

Dem der har været til samtale den 15. maj… hvorn gik det? kan vi får lidt feedBack så vi også kan forberede os på det :oops:
Hvad spugrte de om eller Hvad lægger de mest vægt på? hvor lang tid vare samtalen? hvordan var testen? Nogle andre tips?

:oops: Tak på forhånd

Nøøj hvor er jeg bare nervøs …

Hej Malik…

Kan godt forstå du er nervøs, men ro på…
Samtalen er sat til 30 min for hver ansøger, inc vudering osv.
spørgsmål varrigere meget afhæning af hvem som spørg, men drejer sig normalt om din motiverede ansøgning, dvs du kommer op i dig selv, sørg for du kan forklare alt du har skrevet i din ansøgning, dette hjælper!
Kan dog varrigere. Testen varer 15 min, og der vil altid være nogle spørgsmål, som man ikke kan svare på, men kan dække over, hvad hedder det punk i øjet hvor nerverne samles, til politisk stof, så næsten alt mellem himmel og jord :wink:
tips ?? hehe hav styr på dig selv, og hvorfor du vil ind på medicin, og kunne forklare alle de ting du har gjort, for at komme ind…

Dette er mine personlige råd, gjort gennem min erfaring, og ikke en facit-liste!

Vi ses

Vh Hygge Onkel

Thanks alot for the tips B83 : )

I think I should buckle up and start preparing now :book:

Good luck to all others :up:

[quote=“Malik”:qiti8m57]Thanks alot for the tips B83 : )

I think I should buckle up and start preparing now :book:

Good luck to all others :up: [/quote]

Du ved det sikkert og er helt klar på det : samtalerne foregår på dansk og interviewerne vil ikke tale engelsk ej heller “til lade” at du taler engelsk", sådan har det i hvert fadld været de 3 sidste år(men jeg går ud fra at det bare er dansk skriftlig du ikke er så skarp til endnu;)

[quote=“smukkesally”:1vk7ou04][quote=“Malik”:1vk7ou04]Thanks alot for the tips B83 : )

I think I should buckle up and start preparing now :book:

Good luck to all others :up: [/quote]

Du ved det sikkert og er helt klar på det : samtalerne foregår på dansk og interviewerne vil ikke tale engelsk ej heller “til lade” at du taler engelsk", sådan har det i hvert fadld været de 3 sidste år(men jeg går ud fra at det bare er dansk skriftlig du ikke er så skarp til endnu;)[/quote]

Hej SmukkeSally

Jeg er opmærksom på det, og jeg kan godt tale/skrive dansk… Jeg er bare vant til at skrive engelsk på nettet pga mit arbejde… men tak tak, :mrgreen:

Så har jeg også været afsted…

Var godt nok nervøs, men det gik heldigvis over ligeså snart jeg kom ind, og fik en samtale igang… :wink:

Jeg blev spurgt ind til:

  • Hvorfor lægestudiet og ikke den udd. jeg er i gang med nu?
  • Hvorfor ikke kiropraktor?
  • Hvilke sundhedsdebatter jeg kendte til?
  • Hvilken slags læge jeg vil være?

Og så andre småting, det sidste var meget hyggesnak om fordomme over for bestemte pt. grupper og sådan.

Alt i alt syntes jeg at det var en meget hyggelig samtale som lovet. Men hvordan det er gået, syntes jeg er utroligt svært at vurdere.