Hvordan er ferie på KU?

Hej
Jeg overvejer stærkt at søge ind på medicin på KU, men:

  1. Hvor meget ferie har man? Er det rigtigt, at man kun har et par måneders sommerferie som den eneste ferie året rundt?
  2. Hvor stor mulighed er der for at tage forlængede weekender til rejse uden at komme bagud?
  3. Kan man tage semestre i udlandet, hvis ja, er der en grænse for, hvor ofte man kan gøre dette, eller kan man i teorien læse i udlandet i hvert semester?
    Tak på forhånd
1 Synes om

Er selv fra AU, men tænker det du spørger om er ret meget det sammen fra uni til uni.

  1. Oftest vil man have en meget lang sommerferie er oftest +2 måneder og kan blive helt til 3 måneder alt efter hvor tidlig din eksamen ligger. Derudover alt efter hvordan din eksaminer ligger vinterhalvåret kan du også ende med at få noget ferie. Nogle gange et par uger andre gange mindre eller mere. Dertil har vi også påske ferie på AU, som også varier i længde

  2. Der er der fin mulighed for, især i starten af semesteret hvor der er god tid inden du skal til eksamen. Dog måske ikke den bedste ide de første par semester, som for mange kan virke meget hårde

  3. Dette varrirer meget fra uni til uni, så der spå jeg nok være et svar skyldigt

3 Synes om

Ferie på KU:

  1. Ja, det er rigtigt. Man har også juleferie, men eksamenerne ligger i januar, så mange betragter det ikke som en ferie. Hvis man er heldig kan eksamen ligge i start/midt januar hvor man dermed har 1-2 ugers fri inden næste semester start.

  2. Det kommer an på hvor struktureret du er og hvilket semester der er tale om. Men det er på ingen måde umuligt med forlængede weekender

  3. Jeg har ikke meget erfaring på det punkt, men jeg ved at man ikke kan gøre det hvert semester. Det er begrænset

1 Synes om

Hejsa!

Du kan tjekke dit skema på skemasiden. Nu kan jeg ikke lige sætte et link ind, men søg på Google “ku skema medicin” og så skulle der gerne være en side, du kan klikke dig ind på. Hvis du starter på 1. Semester nu her, kan jeg se at der er erhvervsdag (en dags praktik) om fredagen i den uge I starter :slight_smile: