Hvordan bliver man eksamensparat, især den kemiske del

Hej folkens

Hvordan bliver man bedre til kemi-delen på medicinstudiet - føler virkelig jeg har svært ved at løse opgaverne. Bruger medilearner, men kan ikke rigtig komme videre, hvis jeg ikke kan finde ud af løsningen.

Hvad gjorde i for at komme i gennem kurset som man har på KU 1.semester?

1 Synes om

Hejsa,

Jeg synes kemi var super svært på 1. semester, og jeg synes opgaverne var bøvlede i virkelig lang tid indtil man fandt ud af, hvad de spurgte om.

Jeg lavede alle kemi eksamensdelene 3 gange. Den første gang prøvede jeg så vidt muligt at svare selv, men hvis jeg var på hel bar bund (var jeg ofte), så læste jeg facit, og gjorde meget ud af at forstå deres beregninger og svar. Hvis jeg ikke forstod dem, diskuterede jeg dem med min læsemakker, som var ret sej til kemi. Anden gang jeg lavede dem løste jeg dem selv med de fremgangsmåder, jeg nu havde lært fra første gang jeg lavede dem, og ligeså 3. gang.

På 1.semester kemi er det meget de samme typeopgaver, som der bliver stillet. Så hvis man kan fremgangsmåden fra de tidligere eksamenssæt, er man godt stillet til sin eksamen er min oplevelse.

Held og lykke med eksamenen!

2 Synes om