Hvor skal jeg sende min motiverede ansøgning hen?

Hej, Jeg sidder og skal sende ansøgninger til kvote 2 gennem digital signatur på Optagelse.dk

Jeg har et par hurtige spørgsmål:

Skal jeg vedhæfte min motiverede ansøgning?

Hvis nej, skal jeg så sende den til deres postaddresse, og i givet fald, kan jeg så regne med, at den ender sammen med min ansøgning fra optagelse.dk?

Skal jeg sende dokumentation om min værnepligt og mit arbejde? Hvis ja, skal jeg så sende det til alle mine prioriteter eller blot den første?

Håber virkelig, der er nogle, der kan hjælpe, for sidder og stresser rigtig meget over det.

På forhånd tak :slight_smile:

Hej Patrick

Jeg kan desværre ikke svare på det hele, men prøver lige med det jeg ved:

  • KU skal ikke have bilag vedr. erfaring, arbejdsgivererklæringer osv. men de andre universiteter vil gerne have dem

  • du skal sende alle eksamenspapirer + hvis du er i gang med at supplere bekræftelse på at du er indskrevet suppleringskurser, samt hvornår de forventes afsluttet (før/efter 5. juli) til alle universiteter du søger, det er kun prioriteringsskemaet der skal sendes til 1. prioritet

  • alle bilag skal mærkes med cpr.nr.

Jeg har sendt min ansøgning pr. post og ved derfor ikke om man kan vedhæfte dokumenter via optagelse.dk. Dog husker jeg at det var nogle problemer med det sidste år med at folk ikke har eftersendt dokumenter. Derfor er det vel bedst at du ringer til optagelse.dk (de har også noget chat så vidt jeg husker) og får den mest kvalificerede svar.

Held og lykke
Mignon

Hej

SDU vil heller ikke have bilag (arbejdsgivererklæringer osv.) medsendt ansøgningen.

Hej alle tre

Det lyder så sært det her med at de ikke vil have bilag… Jeg var inde hos V & O i går for at aflevere min motiverede ansøgning og min dispensationsansøgning og der gennemgik jeg “bevismaterialet” med en af de uddannede vejledere og hun sad bare og nikkede, var glad og sagde at alt var i skønneste orden.

Jeg havde en bilagsliste på 17 punkter og jeg skal eftersende to til. Så jeg forstår ikke rigtigt det her med at de ikke skulle ville tage imod bilag. Er det mig der har misforstået hvad ovenstående udveksling handler om?

Jeg snakkede med en studievejleder igår - jeg søger om dispensation fra karakterkvotienten. Der blev jeg informeret om, at jeg IKKe skulle medsende udtalelse fra mit arbejde som sygeplejerske - ej heller beviser på interne kompetenceudviklende kurser.
Jeg har blot sendt mit karakterblad fra gymnasiet og karakterblad fra min sygeplejerske uddannelse…

VH Susan

De henvender sig senere hvis de har brug for yderligere dokumentation (naturligvis hvis man påstår man har nogle kompetencer), men vil nok gerne slippe for at skulle gennemgå tonsvis af mere eller mindre ligegyldige dokumenter, hvilket er forståeligt nok.

Jeg har p.t. fået tilbagemelding fra KU, SDU og AAU om at de har modtaget ansøgningen. KU meddeler at jeg skal sende karakterer fra de manglende supplerende fag inden 5. juli, SDU er i gang med at kigge på det tilsendte, AAU har udvidet fristen for at man kan sende yderligere dokumentation vedr. f.eks. relevant erfaring inden 1. april (som kan sendes pr. e-mail).

Det vigtigste er nok at man sender ansøgningen af sted inden 12, samt karaktererer fra studentereksamen og de supplerende fag (eller bekræftelser for at man er indskrevet og hvornår de forventes afsluttede).

God vind!

Mvh
Mignon