Hvor skal jeg læse til læge i Danmark?

Hej,

Jeg planlægger at søge ind på medicin på KU via kvote 2 i år da jeg synes godt om uddannelsens opbygning, herunder at der bliver lagt vægt på gruppearbejde og patientkontakt allerede på første semester. Jeg synes dog det er svært at finde detaljeret information om de forskellige uddannelser og om ovenstående er speciellt før KU. Jeg håber derfor at nogen herinde kan hjælpe mig.

Jeg er svensker, og kender på nuværende tidspunkt ikke nogen der studerer medicin i Danmark. Det ville derfor være en kæmpe hjælp hvis nogen herinde kan give mig lidt information omkring de forskellige medicin-uddannelser, herunder hvad der adskiller dem fra hinanden, fordele og ulemper etc.

Det vil både hjælpe mig til at træffe det rette valg ang. uddannelse, samt til at skrive en god og målrettet kvote 2 - ansøgning.

Mange tak!

Hvis det er gruppearbejde og masser af patientkontakt, du søger, vil Aalborg Universitet formentlig være oplagt. Der er næsten kun gruppearbejde, og vi er på klinikophold på alle semestre.

Held og lykke!

2 Synes om

Gælder det også på bacheloren at I har klinik hvert semester?

1 Synes om

Hej Jogart,

Og velkommen til studmed.dk :slight_smile:

Har du læst grundigt om de fire forskellige uddannelser på universiteternes hjemmesider og i studieordninger?
For dit spørgsmål er meget bredt og et fyldestgørende svar vil være omfattende.
Jeg hjælper gerne med eventuelle spørgsmål, men har brug for at du er lidt mere specifik end at du blot ønsker information om studierne (den information kan du givetvis let finde fx her: Undervisning og opbygning - Bachelor i medicin – Københavns Universitet).

Kvote 2 på KU er en hård nød at knække. Der er rigtig mange om budet og der er mange der er meget kvalificerede. Nu ved vi jo ikke hvad du har på dit CV, men der skal helst være mere end en gymnasieuddannelse og måske 1 sabbatår.

Har du specifikke spørgsmål om SDU og/eller AU hjælper jeg gerne :wink:

Venlige hilsner
KmK

2 Synes om

Ja, vi har også klinik på hvert semester på bacheloren :slight_smile:

1 Synes om

Jeg læser på ku, og der er der ikke meget gruppearbejde laaaaaangt fra! Hvis man vil have gruppearbejde skal man vælge AAU, derudover er vi ikke i klinik hvert semester på bacheloren

1 Synes om