Hvor meget bruger du på studiebøger?

, , ,

Hey, hvor meget brugte I på bøger det første år. Og er priserne for bøgerne nogenlunde det samme for hvert år?

AAU: jeg købte alle bøget fra ny, tror jeg gav omkring 8000 det første år. Mange har ikke købt alle bøger eller købt dem brugt og er endt under 1000 kroner

2 Synes om

Jeg læser på SDU :slight_smile:
På B3 skal vi fx bruge en biokemibog som ligger til 500 kr, +/-… Den er på engelsk, og jeg hører meget få, der faktisk har brugt den.

Hvis du bestiller på dit lokale bibliotek, kan man låne den pensumdækkende “Biokemi” Fra FADL. På dansk :crazy_face:

På modul 1 brugte jeg ca 300 kr på et kompendium, som jeg ikke har åbnet. (jeg fik Genesers i bytte for en flaske vin af en bekendt).

Bogen til førstehjælp koster ca 220, men underviseren fortæller, at hans slides er dækkende!

På modul 2 er et Atlas godt at have! Det koster ca 600 +/-. Men I kan gå sammen i din studiegruppe, og købe et online atlas.

Meget kan man få lært gennem slides, youtube-videoer, og ved at Google (vær’ dog lidt kritisk :sweat_smile:), og låne på biblioteket. Det vigtigste er at du kommer gennem læringsmålene. Og dét er der ikke én vej til :relaxed:

Jeg har brugt ca 800 kr indtil nu på bøger. (Er på modul 3). Til gengæld fyrede jeg 7500 af på en iPad, fordi alle andre sagde, det var en mega god idé!

Den var god at se serier på, da jeg havde juleferie :joy: kæmpe fail! Men håber, den bliver lidt mere brugbar på modul 4 :joy:

Summa summarum: du bestemmer mere eller mindre selv, hvor meget du vil bruge på bøger! Noglegange giver det måske mere mening at købe en bog til 150kr., end at låne den på et bibliotek, skulle bruge en time på at hente den, og så få en bøde, fordi msn glemmer at aflevere den (skulle jeg sige fra en ven :wink: ), og andre gange er youtube vejen frem!

Håber det gav lidt svar :slight_smile:

1 Synes om

Mellem 500-1000 kr pr. semester (jeg køber for det meste brugt og kun de mest essentielle). Efter det første år ca, er man rimelig godt dækket ind med bøger og mange af de samme går igen (i hvert fald på SDU).
Jeg har fødselsdag om sommeren, så jeg har ønsket mig bøger til det kommende semester både i fødselsdags- og julegave og det system har kunnet dække mig ind, så jeg ikke har haft pungen op af lommen det seneste års tid.

2 Synes om

Jeg bruger 0 kroner :sunny:
:slight_smile:

3 Synes om

FADLs bøger er generelt gode. Det eneste dårlige ved dem er at der ikke altid bliver udført korrektur tilstrækkelig og de ikke altid har styr på overskrifter og emner osv.