Hvor mange kursusdage med løn har man ret til pr år?

Hejsa,

Jeg er startet i turnus 1.9-2006 og jeg har forstået det sådan at man har ret til 10 kursusdage om året med løn. Mit spørgsmål er så om obligatoriske kursusdage indgår i de 10 dage?

Jeg er i fyns amt og her har i starten af vores turnus et 3 dages eksternt undervisningskursus, samt et 5 dages ekternt kommunikationskursus når vi er alm praksis.

Mit spørgsmål er således; indgår de 8 dage i puljen af 10 dage? Kurserne er obligatoriske og altså hverken noget man kan vælge til eller fra. Med andre ord skal jeg finde mig i at amtet bruger mine kursusdage eller har jeg ret til 10 dage ud over de 8 kursusdage arrangeret af amtet?

Eller har jeg helt misforstået det med kursusdage?

Jeg er bange for at du har misforstået det. Man hr ikke som udgangspnkt til kursusdage, ud over de obligatoriske kurser der er en del af turnus, nemlig læringskurset og kommunikationskurset.

I nogle amter (fx i mit eget amt, Storstrøms Amt) er der ny løn-aftaler der giver ret til kursus med løn, jeg ved ikke om der er en sådan aftale i Fyns Amt, men undersøg det!

Ellers er der den teoretiske mulighed at din adm. overlæe vil betale for din kursusdeltagelse hvis du sørger pænt!!

MVH

Philip Bennett