Hvor mange gule kort går der på et rødt kort?

Spørgsmålet er simpelt. Hvor mange af disse “gule kort” går der på et rødt kort på studmed.dk? Jeg kan i tråden “DADL og arbejdet som læge” se at en moderator har tildelt en bruger af studmed.dk to advarsler og en anden moderator har tildels selvsamme bruger én advarsel. Hvad er ideen bag og formålet med disse skræmme-advarsler hvis de ikke har konsekvenser? Eller er antallet endnu bare ikke højt nok?

Dette er IKKE en opfordring til at smide den omtalte bruger ud af forumet. Jeg elsker en god debat og faktum er nok, at hvis der ikke kommer nogle kontrovertielle udsagn og holdninger engang imellem, så ville aktiviteten på dette forum nok være minimal.

Samtidig vil jeg opfordre til at tale ordentligt til hinanden. At diskutere hvorvide én person har kaldt en anden person “manio-depressiv” eller ej er mudderkastning som ikke hører til på et debatforum som dette. Det vil altid være påstand mod påstand, er uværdigt og iøvrigt ganske uinteressant for alle øvrige brugere.

Jeg tror ikke systemet med de røde og gule kort kan sættes op som i en fodboldkamp hvor 2 gule giver et rødt, etc.

Ideen med de gule kort er vel bare at markere at en bruger er gået over stregen - jeg har endnu ikke uddelt et. For mig at se bør røde kort kun uddeles i forbindelse med systematisk overtrædelse af reglerne for brugen af dette forum (fx spamming, trolling osv. hvor jeg selv har uddelt to røde kort) - når en bruger adskilt i emne og tid overtræder retningslinierne synes jeg det er ok blot at påpege at vedkommende er gået over stregen - kun hvis vedkommende herefter umiddelbart fortsætter eller på anden måde går over stregen synes jeg røde kort kan komme på tale.

Generelt kan jeg ikke lide ideen med at banne folk folk fordi de har trådt nogle over tæerne og brudt nogle retningslinier, hertil synes jeg ideen med de gule kort er bedre selvom de ikke nødvendigvis får nogen umiddelbar konsekvens - nu er jeg godt klar over at pågældende bruger har fået et par gule kort men mig bekendt rettede vedkommende sig ind efter kritikken sidste gang og tror ikke at der er skrevet nogle indlæg for decideret at ødelægge debatten.

Med andre ord synes jeg røde kort bør forbeholdes folk der prøver at ødelægge forummet med spam eller konstant flaming fremfor folk der enkelte gange er på grænsen til, eller overtræder retningslinierne.