Hvor hård er 3 sem.?

Så er det godt der er 2 semestre hvor man lærer at læse før 3. begynder.

Tag det med ro, den der bærer viljen i hjertet …

Det eneste vigtige er at læse hele semestret, hvis man kun har tænkt sig at læse hele semestret een gang, så gør det på 3.

Det er svært at sige…
Jeg tror jeg læste/spottede fra kl. 8-18(ikke effektivt… :wink: , og så gav den en ekstra tand til slut, med spot osv…
Godt der findes døgnnetto og torvets kebab.
Jeg brugte meget tid på at spotte både i tør + våd studiesal og det kan virkelig betale sig. Til eksamen tæller spotten rigtig rigtig meget, hvis du har 5 el. mindre fejl, er du så godt som bestået,. Samtidig giver det en rigtig god forståelse og 3d-oplevelse som du slet ikke får med bøgerne alene, og sidst men ikke mindst er et jo meget sjovere end at læse.
Det vigtigste af alt er at have en læse/spot/fastfood-makker!

Held og lykke

[quote=“anja_”:1h3vp2i7]Hvor meget læste dere på 3.sem KU? Jeg talte med en av studiesalsvaktene, hun sa 14 timer de siste to månedene var det hun læste…

Jeg ved godt at man læser forskellig, men hvor meget må man regne med?[/quote]

Som der allerede er nævnt er det jo ikke det største pensum vi har på dette studie, og heller ikke det sværeste.

Det der gør dette semester så psykiskt hårdt er at man egentlig aldrig føler at man kan det. Man kan læse 8 el 16 timer om dagen og bestå, men på intet tidspunkt føler man at man kan bestå. Det er desværre meget stressende.

Men så må man bare distancere sig selv lidt, gøre sit bedste og huske at 3 semester ikke er éns liv, det er bare noget man laver ved siden af. :stuck_out_tongue:

…lige for at hoppe lidt mere rundt i lagkagen… er det sådan at folk har arbejde/tager vagter på 3.semester eller er det semesteret man lever på røven…?

…og… vi har ikke dannet rigtige læsegrupper på mit hold…er det utopi at tro at man kan være solo-læser på 3.semester?? hvad er tendensen???
Hvis der er nogen der har en survival guide til 3.sem. KU (gerne fri fra både overdramatisering og bagatelisering!!) så kom endelig med den???
:0)

Nej, jeg var sololæser, fik mig en kæreste på 3. åbnede ikke bogen før vi var færdige med bevægeapparatet, tog på skiferie i første Bevægeapparat uge. Fik 1/10 rigtige til prøvespoten (fik en del flere til den aførende spot).

Til min fordel var dog at vi havde en selvstændig embryologi eksamen dengang i august (hvilke minder), og at jeg trak neurofys.

Hvor hurtigt tror I at ham her ville kunne bestå 3. sem? http://www.koreaherald.co.kr/SITE/data/ … 050024.asp

Kan kun være enig med Rune… Jeg havde stort set samme historie fra 3:e. Seperat embryologi var en stor fordel.

Men jeg tog tonsvis af vagter. En god idé er at tage nattevagter: Man tjener masser af penge og kan 9 ud af 10 vagter læse 8 timer uafbrudt. Det er sjældent man har den luksus derhjemme eller på Panum

Selvfølgelig kan man være solo-læser, have en kæreste, tage vagter, på skiferie, være syg etc på 3. semester, lige som man kan gøre de ting på alle andre semestre.

Og som der på alle andre semester er de her ganske irriterende typer :wink: som ser ud til at kunne det hele uden at skulle anstrenge sig eller læse noget, så er der også nogen, som kan alt sammen med 3. semester. Der er nok bare flere, der ikke kan helt så meget ved siden af 3. som der er på de andre semestre; alt andet lige er det bare hårdt - selv underviserne indrømmer det.

Men mht læsemakker, så ville jeg personligt meget nødigt have undværet min de sidste 1½ måned inden eksamen, hvor vi som mange andre fremlagde alle spørgsmålene for hinanden. På den måde får man et godt indblik i, hvilke dele af pensum man skal læse op på igen (for 117. gang!), og når man står til eksamen og trækker sit spørgsmål, ved man, at man har set det før og hvordan man skal gribe det an.
Om så alle musklerne i underarmen eller det intrakranielle forløb af hjernenerverne stadig sidder der, hvor man husker dem, er en anden sag, men det strukturelle har man i hvert fald på plads, så man kan koncentrere sig om at fremmane de forhadte lærebogssider.

Og et sidste råd: Vi havde fået af vide, at man ALTID fik et præparat at støtte sig til under den mundtlige del af eksamen. Det gjorde jeg ikke, eksaminator ville hellere høre et teoretisk foredrag om de 12 hjernenerver med specielt henblik på de parasympatiske nervers forløb og funktion og så teori omkring tygning og synkning. Nogle gange er man bare ikke heldig! :cry:

Men klø på og se at få det overstået. Jeg sidder også her, 2½ år senere og har stadig den fornemmelse af endegyldig sejr over medicinstudiet - lige gyldigt hvad der sker, hvad jeg dumper, så kan jeg aldrig, [size=4]aldrig[/size], [size=5]aldrig[/size] komme tilbage på 3. semester!