Hvilken reflekshammer skal jeg vælge?

[color=green]Hey…[/color]
Jeg står pt. for at skulle købe mig en reflekshammer med henblik på manuelundersøgelsesteknik (neuro, 2.sem. AU).
Men hvad skal man være opmærksom på ved køb af en reflekshammer – længde, vægt og er det anbefalingsværdigt af købe en hvor der er en ”nål” og børste med henblik test af smerte mv.
Håber på lidt feedback :smiley:

De fleste, også jeg, vælger

som er nem og praktisk.

En hammer med rundt hoved og langt skaft foretrækkes af neurologer, f.eks.

men er lidt sværere at bruge (og gør pisse ondt at blive slået med 8) )

Mht. nål og børste, så er det nemt at bruge en vatpind: Den bløde del til berørelse, bagenden til Babinski og knækker man den gør det ondt at blive stukket med den - smerte!

Så find en der ligger godt i hånden og som du ikke synes er for tung eller klodset. Prøv evt. at bruge den - eller en kammerats - til at udløse reflekser med først.

God fornøjelse!

Klasikkeren øverst i billigste model er elendig mht til gevindet på nålen, som smadrer når man har tabt den et par gange, og så sidder nålen løst. Men som der står skrevet, så virken en vat pind også.

Vi mangler en håndværkerhammerstrop i kitlen, hvem starter en underskriftsindsamling :slight_smile:

Tilstrækelig tung hammer der giver god kraft ved slag og de runde hammer som bruges af neurologer.