Hvilke emner vil i sige er de vigtigste at kunne på medicinstudiet?

Jeg har tænkt mig at finde en bog at læse over mine 3 år på gymnasiet i min fritid.
Jeg tror det bedste er at starte med den vigtigste bog, men hvis jeg ikke kan det, så går jeg efter at forstå i hvert fald lidt af de en af de letteste bøger.

Har i nogle forslag eller findes der ikke rigtige nogle bøger som er de vigtigste/letteste?
Det er ligemeget om de er på engelsk eller dansk.

Det er svært at vejlede i hvad der er “vigtigst”. Det vil formentlig skifte alt efter hvor du er i forløbet. Jeg vil anbefale at gå efter hvad der interesserer dig mest hvis du skal læse noget “forud” sideløbende med gym. Jeg synes personligt at fysiologi er helt vildt fedt, så jeg har trawlet Hole’s - essentials of human physiology,(som er en slags bibel på 1. sem på KU) igennem det sidste års tid inden jeg startede. Den giver en basal indføring i fysiologi man kan bygge mere komplekse emner op på senere på studiet. Her er et link til bogen https://www.amazon.com/Holes-Essentials-Human-Anatomy-Physiology/dp/1259277364

Fair nok.
Jeg har også hentet bogen ned for et stykke tid siden, men har godt nok ikke kigget den igennem endnu :slight_smile: