Hvilke bøger kan bruges

Jeg er en af de heldige, som er blevet optaget i Odense. Derfor står jeg og skal sælge mine bøger fra sygeplejestudiet, men inden jeg helt skiller mig af med dem, vil jeg lige høre Jer, om nogle af bøgerne kan bruges på medicinstudiet. De bøger det drejer sig om er:

  • Psykiatri- en grundbog af bl.a Henrik Day Poulsen (Munksgaard)
  • Udviklingspsykogiske teorier red. af E. Jerlang (Hans Reitzels Forlag)
  • Sosiolog og sosialantropologi for helsearbeidere af A. Svabø (Gyldend

Hej Susy!

Jeg læser godt nok på KU, men jeg mener godt at kunne sige, at du ikke skal bruge nogle af de bøger, du har angivet. I de første par år skal du først lære om det raske menneske (anatomi, fysiologi, biokemi, farmakologi, embryologi), hvorefter klinik og sygdomslære træder til.

Psykiatri bogen du nævner er formodentlig ikke omfattende nok til psykiatri-pensummet på medicin, når den tid kommer. Så jeg synes bare, at du skal sælge dem alle, og så kan du passende bruge de indtægter til at købe nye bøger, der har et passende niveau.

Held og lykke - og tillykke med optagelsen!

Vh. Kim

Det er svært at sige noget pga. den nye studieordning, men bogen om psykologiske udviklingsteorier er nok udmærket at beholde, vil jeg mene… De to andre tør jeg ikke sige noget om.

Hej, tillykke med optagelsen!

Jeg har selv været forbi sygeplejerskestudiet inden jeg blev optaget på medicin, og det er ikke min erfaring at nogle af bøgerne fra studiet kan bruges på medicin. I de fleste fag er de ikke omfattende nok, og i enkelte, mere “bløde” fag er de skudt over målet (efter min opfattelse, og på AU). Glæd dig over at anatomi og fysiologi fra sygeplejerskestudiet giver et lidt større overblik i starten af medicinstudiet - i hvert fald den første uge :wink:

vh
Rasmus