Hvem kan stille diagnose af denne hjerneskade?

Hejsa,

Jeg faldt over dette klip på nettet: OBS nasty billeder http://www.break.com/index/soccer_player_freaks_out_during_game.html normalt ville sådan noget kunne ryge under tråden “Dagens sjove…” men det er sgu noget morbidt og usmageligt til at være “dagens sjove” omvendt kunne det være interessant at høre hvad det er der sker?

I comments kan jeg se en skriver: “near the end of his episode when he goes to his knees, he is in a classic drain injury “posture”—back arched, arms extended, legs bent.” drain injury, hvad er det? hindring af afløb af CSF?

Måske en slåfejl… Brain injury?

En afløbshindring ville vel ikke slå igennem så hurtigt…

Kunne være interessant at høre hvad der var sket med ham!

Hvad med en afløbshindring af det venøse blod? Så ville ICP da stige rimeligt hurtigt. Dette er bare et skud fra hoften.
Men hold kæft det ser ubehageligt ud!!!

Kunne der være tale om et epileptisk anfald, startede med en automatisering, gående over til toniske kramper, der er noget opistitonus over ham krop. Filmen er så kort, så måske går han over i kloniske kramper bagefter

Den omtalte hjerneskade er tydligvis den berømte: Italiener! Som man så tydligt kan se forsøger han at fake den hele vejen ned til straffesparksfeltet. Men da det ikke lykkedes må han ty til den forstuvede ankel.
(Just kidding - kunne sgu ikke lade være :oops: )

en anden fætter i forummet skriver:

“Sorry : To finish up what I was saying. He was kicked in the back of the head, this messed his equalibrium, and because of the adrenaline in his body that is why it was such a spectacular reaction. Unfortunately he did apparently pass away from the injury.”

kan det virkelig passe, hvad mener han? I mine ører lyder det helt skrt og lægmands-agtigt ?

Synes også mere det ligner noget grand mal epileptisk, med den rygstræk, automatisering og det hele.

klamt, ubehageligt , men interessant.

Hey er der ikke nogle som læser dette der er i klinik på en neuroligisk afd. og som til en konf. eller lige kan hive en læge til side og spørge, hvad denne tror det kan være/skyldes? :smiley: