Hvad er en realistisk husleje for KBU læge i kbh?

God dag allesammen.

Jeg skal starte KBU på Hvidovre gastrokirurgisk efter sommer. Uddannet på SDU og skal til at søge bolig i 12 mdr i kbh. Hvad er realistisk for en KBU læge, med det i mente, at man ikke ønsker at leve, udelukkende, af toastbrød og nudler efter husleje er betalt. Ønsker heller ikke værelse/kollektiv. Tak for hjælpen.

Markedslejen skulle jeg mene. Det er jo ikke dig der bestemmer husleje prisen i kbh, men udlejer i det marked vi har pt. :man_shrugging:

Måske har jeg formuleret mig utilstrækkeligt. Jeg tænker mere, hvor meget kan man tillade sig at give mht en KBU løn, før et et budget bliver alt for stramt, da jeg ikke er helt sikker på hvor meget der bliver udbetalt efter skat, men jeg gætter bare i nærheden af 20.000.

2 Synes om

Din grundløn er 32k. Slag på tasken, får du 4k i tillæg for vagtarbejdet. Du kan bruge SKATs beregner til at regne på hvad du står til efter skat. TastSelv

Jeg er i gang med at skrive PhD dvs. Jeg får kun grundløn og ingen vagttillæg… Jeg har ca. 21k udbetalt og betaler lige nu 11k af på boliglån/mnd. som er sat til mit max hvis jeg stadig skal leve uden at tænke for meget på økonomi :slight_smile: Det burde være ganske rimeligt at finde en lejebolig til den pris.

1 Synes om

Der er en del nybyggede lejeboliger i Sydhavnen. Sidst jeg tjekkede lå de billigste på ca 9500 kr/måned for 2 værelser på stueetagen, med vasbygade lige udenfor soveværelset. Vi boede i en 3-værelses med områdets dårligeste placering til 13000 kr/måned, uden forbrug. Underforstået var den langt billigere end øvrige på samme størrelse.
Lejemarkedet i hovedstaden er det vilde vesten.

Jeg ville bestemt kigge efter et værelse hvis jeg skulle betale under 10000kr om måneden.