Hvad er din motivation? Og hvordan vil du tackle studiet?

Hej alle, håber I alle nyder det sjældne solskinsvejr :blush: .

Man skal ikke læse særligt meget på siden, før man får det indtryk, at simpelthen alle er utålmodige efter at starte på studiet. Nogle kæmper bravt flere år for at sikre sig en plads på studiet, mens andre ryger direkte ind. Men alle har en vild, dirrende iver tilfælles. Fantastisk syn! Jeg kunne derfor godt tænke mig, at vide noget mere om den enkeltes motivation for valg af studiet? Og hvordan man planlægger at håndtere vejen til dimissionen?

Har man valgt studiet af filantropiske årsager? Eller er man drevet af udsigten til at få en høj løn? Eller er man bare fascineret af studiet af menneskekroppen? Eller har man bare en medfødt forkærlighed for biokemien? Eller kan du ikke bare se dig selv andre steder end i stillingen som “patologisk anatom og cytolog” etc.

Og hvordan forventer man at indrette sig på studiet, altså hvad er det for nogle studievaner, notatteknik, læseteknik, repetitioner m.m, man har planer om at gøre brug af for at holde styr på den enorme informationsmængde man går igennem på studiet?

:slight_smile: :blush:

1 Synes om

Jeg er godt nok forundret over den attitude du lægger for dagen. Jeg ved ikke om du tror du er hævet over alle andre, men jeg kan garantere dog for at det ikke kommer til at bidrage positivt til i din fremtidige karriere. Du skriver nedværdigende til andre, forsøger at skabe frygt og er generelt bare rigtig ubehagelig at læse beskeder fra.

Når du nu så pænt prøver at give andre råd, så vil jeg prøve at give dig et råd med på vejen.
Kom ned fra din piedestal, lyt til andre mennesker, hav tålmodighed og lær af dine medmennesker. Det giver først og fremmest succes, men det fremmer altså også hvordan andre mennesker ser på dig.

2 Synes om

(Indlæg slettet af forfatteren)

Jeg vil snart vove at påstå at det er vores alle holdning. Jeg synes det er ærgerligt, for jeg tror du har rigtige gode chancer for at blive en dygtig læge, men det kræver så meget mere end “viden”.

Jeg håber du tager det til dig.

5 Synes om

Et indlæg i denne tråd er blevet anmeldt til admin på siden. Efter gennemlæsning af tråden vurderer jeg at den er løbet lidt af sporet og ikke længere handler om det trådstarter havde i tankerne. Jeg lukker derfor tråden nu.
Jeg vil samtidig opfordre alle til at holde den gode tone, ikke blive personlig og huske på at vi alle en dag bliver kollegaer i det virkelige liv. Her er samarbejde, fleksibilitet, rummelighed og medmenneskelighed egenskaber der vægter ligeså højt som faglighed.

Skrevet i bedste mening!

/KmK (Admin)

6 Synes om