Hvad er corona-status på jeres uni?

, , ,

Jeg er lidt nysgerrig efter hvordan universiteterne håndtere denne nedlukning?

Hvad er din oplevelse og hvor?

På SDU er alt lukket ned. Så vidt jeg har forstået er både campus og bygningerne på OUH aflåst nu.
De prøver at få forelæsnings-streaming op at stå, og vi har haft vores første streamning til morgen og det fungerede rigtig godt :smiley:
Ikke alle læringsaktiviteter streames så der er en højere grad af selvstudie, men det er OK omstændighederne taget i betragtning.
Så generelt fungerer tingene fint her i forhold til den noget specielle situation i øjeblikket.

Det er det “sjove” ved denne “krise” - nye løsninger kommer i spil.

Ved også der arbejdes i almen praksis på videokonsulationer og der nu er indgået en aftale mellem Danske regioner og PLO om honorering af dette i går.

Så pludselig rykkes der på IT-fronten. Det er jo spændende at følge.

1 Synes om

Ikke uni relateret men jeg var selv nødt til at fjerne klips på min kone da egen læge ikke vil tilse hende pga lidt kriller i halsen :grinning: Jeg skulle også mødes med dem udenfor OUH for at få afleveret tangen.

Du er nu efteruddannet agraf-fjerner… :smiley:

På SDU modul 1 har vi generelt ikke fået meget info endnu. Vi manglede egentligt kun en forelæsningen, resten var histologi-holdtimer og akut beredskab på OUH, så det er selvfølgelig svært at gøre online. Så jeg tror desværre vores eksaminer bliver flyttet.

1 Synes om

Fanme en hård start på studiet

KU har lukket ned.
Vi skulle ha obligatorisk mikrobiologi øvelse næste uge med den blev aflyst. Det er alt vi vet for øjeblikket.

Alt lukket ned på AU…

Træls når man ikke man mikroskopere eksamenspræparaterne her på 1 semester, histoviewer er alt for detaljeret og gode billeder ift. det man ser i mikroskopet. Det snyder en til at tro, at man kan genkende præparatet, selvom man ikke kan… så det…

@frold, hvad er status med almen praksis? Jeg oplever flere som henvender sig til mig og siger at de ikke kan få service som fx vacciner og andre småting?

Som jeg skrev tidligere var jeg jo nødt til selv at fjerne agraffer, det ved jeg ikke engang om jeg “må” da jeg ikke har selvstændig virke. Er loven måske blevet lidt bøjet nu? Overvejer om jeg skal tilbyde at vaccinere og andre ting jeg har erfaring med hvis forældrene kan få vaccinen på apotek? Så kan de skrive til EL at de har modtaget den og EL registrerer det. Har du oplevet at pt selv må varetage sin behandling på et eller flere områer? Evt. hvis den er ved at gå helt galt, måske at indføre et system hvor en karantæne-speciallæge kan supervisere over skype eller lign.?

Skrev til det kliniksted jeg skal til nu her om det var helt regulær klinik eller om vi skulle være del af beredsskab…Fik autosvar om en 2 ugers ferie…hmmm haha

Der står lidt her: